
Un fost șef ISCTR explică haosul de pe șoselele din România prin afirmația: "Nu există inspector care să nu fi primit taxă de protecție".
Arestarea șefului Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) Cluj și a șase inspectori aduce în atenția publicului corupția generalizată din instituția responsabilă de siguranța pe drumurile din România. Un fost inspector dezvăluie detalii șocante.

Bogdan Durlea, șeful Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transportului Rutier Cluj (ISCTR), a fost arestat preventiv într-un dosar de luare de mită. Alături de el, a fost arestat și șeful ISCTR Bihor, Cristin Țepele. Cinci inspectori de la Cluj, Maramureș și Bihor sunt implicați în acest dosar. Potrivit DNA, inculpații ofereau protecție firmelor de transport în schimbul unor sume de bani. Dosarul mai implică și numele viceprimarului PSD din comuna bihoreană Sârbi, Florin Mădălin Popovici, care administra o firmă de transport și ar fi dat mită șefului ISCTR Bihor, Cristin Ţepele, în valoare de 5.000 euro.
Sub protecția anonimatului, un fost șef din cadrul ISCTR a explicat modul în care funcționează instituția, care are în subordine județele Alba, Bihor, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Satu Mare și Sălaj. Potrivit acestuia, corupția este generalizată la ISCTR și nu va fi rezolvată prin această anchetă. Fostul inspector cunoaște în detaliu situația și afirmă că nu există niciun inspector ISCTR care să nu aibă câțiva prieteni transportatori pe care îi ajută și îi protejează în schimbul unei taxe de protecție.
Fostul inspector descrie modul în care funcționează ISCTR, subliniind că inspectorii sunt susținuți politic și că nu poți deveni șef județean fără sprijin politic. De asemenea, susține că inspectorii nu merg la ședințele din București cu mâna goală.
Fostul șef explică că, în cadrul ISCTR, dacă un transportator din Cluj activează în alt județ, este amendat excesiv până când renunță sau plătește o taxă de protecție. Acesta povestește despre un transportator care i-a spus că nu mai poate rezista pe județul Bihor pentru că la fiecare trecere îi cer 20 euro pe autocar. De asemenea, fostul inspector relatează despre un control la o firmă de transport cu 20 de camioane, în care s-a stabilit o taxă de protecție de 2.000 de euro la un control, adică 100 euro pe camion.
Fostul inspector afirmă că este imposibil să respecți legea în cadrul ISCTR și că inspectorii abuzează de puterea pe care o au pentru a impune amenzi mari transportatorilor. El adaugă că mesajul primit de la conducerea centrală este că un inspector este prost dacă nu înregistrează peste 10 procese-verbale pe lună. Fostul șef susține că inspectorii opresc mașini din alte județe și le amendează pentru orice fleac, având o mentalitate medievală și evitând să amendeze transportatorii din propriul lor județ.
În concluzie, fostul șef din cadrul ISCTR afirmă că corupția este generalizată în instituție și că reglarea de conturi între găștile din ISCTR nu va rezolva problema.
Comentarii recente