
TeachBV, o aplicație care oferă gratuit sprijin elevilor cu dificultăți de învățare.
Elevii Colegiului Andrei Șaguna din Brașov au creat o aplicație prin care elevii mai mari îi ajută gratuit pe cei mai mici să depășească dificultățile în învățare. Această aplicație, numită TeachBV, este disponibilă pentru elevii din ciclul gimnazial și liceu din Brașov, începând cu data de 23 octombrie 2023. Elevii care întâmpină dificultăți într-un anumit subiect pot cere ajutorul colegilor mai mari, care au o înțelegere profundă a subiectului respectiv și știu cum să-l explice în mod clar și eficient.

TeachBV a fost dezvoltată ca urmare a succesului înregistrat de TeachAS, o aplicație care era disponibilă doar pentru elevii Colegiului Național „Andrei Șaguna”. Ambele aplicații au fost dezvoltate în întregime de către elevi, fără implicarea profesorilor.
„Platforma noastră are două categorii de beneficiari. Primii sunt mentorii, care se înscriu ca voluntari pe platformă și sunt experți într-un anumit domeniu și pasionați de acesta. Aceștia doresc să ofere mentorat și să ajute elevii care se confruntă cu dificultăți în învățare. Elevi din toate școlile pot accesa platforma și pot solicita un mentor, iar algoritmul nostru îi va atribui automat unul”, a explicat Mihnea Grigore, elevul responsabil de proiect.
„Pentru a deveni mentor, trebuie să completezi un formular online. Acesta conține două eseuri scurte și un CV. Pentru elevi, există o pagină de autentificare pe platformă, unde li se va solicita și o poză cu carnetul de elev pentru a se asigura că sunt elevi ai unei școli din Brașov. Elevii pot vedea programul de mentorat pentru a ști cum să contacteze mentorul”, a adăugat Denis Bart, un alt elev implicat în selecția mentorilor.
„Nu există niciun motiv pentru a restricționa numărul de materii pentru care oferim mentorat. Avem timp și resurse, deci dorim să oferim mentorat pentru cât mai multe domenii posibile. Avem chiar și un mentor pentru șah. Atâta timp cât avem mentori înregistrați, le oferim acestora platforma pentru a-și împărtăși cunoștințele în orice domeniu”, a declarat Miruna Negură, selecționer al mentorilor.
„Am obținut rezultate foarte bune, având în vedere că vechea platformă funcționa doar în cadrul colegiului nostru. Am avut 33 de mentori și peste 90 de elevi care au beneficiat de mentorat gratuit. Am avut și o secțiune de recenzii, iar toți elevii ne-au spus cât de mulțumiți au fost de mentorii lor”, a menționat David Ichim, un alt elev implicat în dezvoltarea aplicației.
Datorită succesului programului, elevii de la Colegiul „Andrei Șaguna” au luat în considerare extinderea acestuia la nivelul întregului municipiu.
„Elevii noștri au inițiat anul trecut o platformă dedicată exclusiv Colegiului Național „Andrei Șaguna”. Aceasta se numea TeachAS și a început timid, dar s-a dezvoltat rapid și a fost primită cu entuziasm în școala noastră. Elevii implicați își doreau să interacționeze cu colegii lor mai mici, să-i sprijine și să înceapă cu elevii de gimnaziu, continuând apoi cu cei de liceu. Treptat, aceste interacțiuni s-au transformat în prietenii”, a declarat Carmen Tănăsescu, directorul Colegiului Național „Andrei Șaguna”.
Pentru a acoperi costurile de găzduire a noii platforme și pentru a motiva mentori, elevii au avut nevoie de fonduri. Primăria le-ar fi putut oferi, dar era necesară o formă de organizare juridică. Președintele Asociației „Copiii de Cristal”, Gabriela Plopeanu, i-a sprijinit în acest sens.
Proiectul elevilor de la Colegiul „Andrei Șaguna” de dezvoltare a acestei aplicații de mentorat este unul deosebit de important, mai ales dacă va fi extins la nivel național. Deși rolul profesorului este esențial pentru succesul elevilor, sprijinul oferit de un coleg poate contribui semnificativ la îmbunătățirea nivelului mediu al elevilor, care este mult sub media europeană, deși România are și elevi de top premiați la olimpiade.
Comentarii recente