
și cum ar trebui reformulată? România nu este o țară alcătuită doar din ursuleți simpatici. Această promovare poate fi periculoasă, deoarece poate submina alte aspecte importante ale țării și culturii sale. În schimb, ar trebui să se promoveze România ca o țară cu o bogată istorie, cultură, tradiții și oameni primitori.
În România, se observă o promovare greșită a țării drept „țara ursuleților simpatici”, ceea ce a dus deja la mai multe accidente. Autoritățile nu iau măsuri pentru a contracara această promovare falsă.

Dragostea față de animale poate fi înțeleasă greșit și poate duce la tragedii. Forțele de ordine din Brașov au avertizat de nenumărate ori că animalele sălbatice au un comportament diferit față de cele domestice și pot deveni periculoase în situații neprevăzute.
În România, nu avem prea multe specii care să atace oamenii fără să fie provocate, iar din acest motiv, tot mai mulți turiști care se întâlnesc cu ursul cred că se pot apropia mai mult decât este prudent. Ursul nu atacă oamenii decât în anumite condiții, însă un atac poate fi declanșat de orice mic gest sau întâmplare neprevăzută.
Cu toate acestea, în ultima vreme, numărul persoanelor atacate de urs a crescut din cauza apropiării excesive de animale. Nu este de mirare, având în vedere că pe rețelele sociale Transfăgărășanul este promovat drept un drum minunat situat în „Țara ursuleților prietenoși”, atât în țară, cât și în străinătate.
Nu este surprinzător că în ultima lună au avut loc mai multe incidente. Pe 31 august 2023, un turist din Polonia a fost grav rănit pentru că a insistat să fotografieze o ursoaică mult mai aproape decât era sigur pentru aceasta. Turistul a intrat în spațiul animalului, iar ursoaica s-a simțit amenințată și a reacționat prin atac.
Bărbatul s-a apropiat foarte mult de o ursoaică cu doi pui, încercând să o fotografieze, dar animalul a devenit agresiv. Turistul polonez a fugit, iar ursoaica s-a retras, dar bărbatul s-a apropiat din nou de animal și a fost atacat. Polonezul a declarat că a venit special în România pentru a întâlni „ursuleții simpatici”, așa cum i-a văzut pe rețelele sociale.
În luna august, au avut loc șase atacuri asupra oamenilor de către urșii de pe Transfăgărășan, ca urmare a campaniei de promovare a interacțiunilor cu animalele din zonă. Campania cu imagini adorabile se desfășoară de două luni, iar printre cei care o promovează se numără și persoane publice, chiar și din străinătate.
Torrie Wilson, o fostă luptătoare de wrestling, actriță și fotomodel americană, cu milioane de urmăritori pe rețelele sociale, promovează Transfăgărășanul și „ursii prietenoși”. Din păcate, autoritățile române nu contracarează această promovare falsă, ceea ce ar putea duce chiar la pierderi de vieți omenești.
Autoritățile române ar fi trebuit să oprească răspândirea informațiilor false despre ursii blânzi și prietenoși, însă pentru a lansa o campanie de informare și conștientizare, ar trebui să existe măcar cineva responsabil care să înțeleagă pericolul.
Șeful Salvamont pe țară a declarat că se informează constant corect în legătură cu pericolul reprezentat de urși pe site-ul serviciului public. Cu toate acestea, turiștii români și străini care merg pe Transfăgărășan nu citesc informațiile de pe site-ul Salvamont, ci sunt încurajați direct de promovarea făcută pe internet de influencerii care încurajează interacțiunea cu animalele și hrănirea lor.
Comentarii recente