
O cale ferată mai costisitoare conectează orașul Brașov cu Aeroportul din apropiere.
Consilierii județeni din Brașov au aprobat inițierea demersurilor pentru obținerea a 732 de milioane de lei pentru construirea unei căi ferate care să conecteze aeroportul de Brașov și Făgăraș.

După ce a conectat orașul la aeroport printr-o linie de transport în comun operată de RATBV, Brașovul intenționează să creeze o legătură feroviară între gară și aeroport. Această cale ferată va conecta nu doar orașul Brașov cu aeroportul, ci și Codlea, și astfel, orașele Făgăraș și Sibiu.
Președintele Consiliului Județean Brașov, Todorică Șerban, a anunțat că proiectul este în curs de realizare, după ce consilierii județeni au solicitat documentația necesară pentru construcția căii ferate. Prin votul lor, consilierii județeni au exprimat acordul pentru alocarea de fonduri pentru construcția acestei căi ferate.
„Am făcut primul pas prin care Consiliul Județean se îndreaptă către obținerea a 732 de milioane de lei pentru conectarea căii ferate cu Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav. Am avut discuții cu cei de la ROMATSA și investiția va progresa, mai ales că am convenit că este necesar să extindem programul de funcționare al aeroportului”, a declarat Todorică Șerban.
Astfel, calea ferată care va conecta aeroportul la restul țării prin intermediul transportului feroviar va fi chiar mai costisitoare decât aeroportul în sine, care a avut costuri de aproximativ 700 de milioane de lei. Acesta a fost conectat la Brașov prin intermediul căilor rutiere, dar încă de la stadiul de proiect s-a prevăzut și o conexiune feroviară.
Președintele Consiliului Județean Brașov a fost prezent la București în aceste zile și, deși nu s-a stabilit un program de funcționare prelungit pentru aeroportul din Brașov, liderul liberal a comunicat cerințele operatorilor și disponibilitatea financiară a Consiliului Județean, astfel încât programul aeroportului să poată fi extins.
În prezent, programul Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav este de 12 ore, însă operatorii aerieni consideră că este foarte dificil să programeze zboruri în aceste condiții. Pe majoritatea aeroporturilor din lume, costurile pentru decolări sau aterizări în orele de vârf, în mijlocul zilei, sunt mult mai mari decât dimineața devreme sau seara târziu.
Programarea zborurilor în timpul zilei ar duce la o creștere semnificativă a costurilor, ceea ce ar duce la prețuri mai mari pentru bilete, ceea ce ar reduce rentabilitatea zborurilor. Astfel, operatorii propun flexibilizarea programului, iar Consiliul Județean, conducerea aeroportului și ROMATSA caută cele mai bune soluții.
Comentarii recente