
este de a obține fonduri europene nerambursabile pentru modernizarea Aeroportului Brașov. Autoritățile de la Aeroportul Brașov încearcă să obțină fonduri europene nerambursabile pentru modernizarea acestuia. Negocierile în acest sens sunt în curs.
Aeroportul din Brașov este implicat în discuții pentru stabilirea unor zboruri regulate către Bari, Italia. De asemenea, conducerea aeroportului va merge și la Bruxelles pentru a negocia intrarea în programul TEN-T, care permite accesarea de fonduri europene.
Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav a ajuns la un număr de 40.000 de pasageri în primele trei luni de la inaugurare și își propune să crească numărul de zboruri și pasageri. O delegație din Brașov se află în prezent în Italia, la Bari, pentru a stabili zboruri directe în viitorul apropiat.
Directorul Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, Alexandru Anghel, a declarat că în prezent există zboruri către zece destinații diferite din Brașov, dar intenția lor este de a crește acest număr și de a oferi mai multe destinații pentru pasageri la prețuri avantajoase.
Anghel a menționat că negocierile cu operatorii aerieni sunt în desfășurare, iar planurile de viitor includ extinderea platformei și a terminalului, precum și îmbunătățirea legăturilor cu orașul și rețelele de transport mari.
După discuțiile cu aeroportul din Bari, delegația din Brașov va merge la Bruxelles pentru a se întâlni cu Adina Vălean, Comisarul European pentru Transporturi. Obiectivul lor este ca Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav să fie inclus în programul TEN-T, care oferă fonduri europene nerambursabile. Anghel a menționat că ar mai fi nevoie de cel puțin trei platforme de parcare în plus față de cele existente, într-un proiect civil-militar.
Construcția fiecărei platforme costă peste un milion de euro, având în vedere că are aceeași structură cu pista, inclusiv sistemul de iluminare și infrastructura rutieră.
Un proiect pentru amenajarea unei platforme de alimentare a aeronavelor la Aeroportul Ghimbav se află în faza de obținere a avizului de mediu. Firma suceveană Eurospeed SRL va fi responsabilă de derularea acestui proiect, iar valoarea investiției este estimată la 468.000 de lei, la care se adaugă TVA, pe o perioadă de patru luni.
Terenul pe care va fi construită platforma are o suprafață de 1.000 mp și se află în apropierea stației de gospodărire a apelor, iar platforma în sine va avea o suprafață de 710 mp, conform datelor tehnice.

Comentarii recente