
la Brașov Dan Air, un operator aerian, anunță că nu mai zboară de la București la Aeroportul Brașov.
Operatorul aerian Dan Air a anunțat că nu va mai opera zboruri de la Otopeni, ci doar de la Brașov, deoarece nu a putut găsi intervaluri de zbor. De asemenea, a fost anulată una dintre destinațiile de zbor.

Scandalul dintre Dan Air și ROMATSA pare să semene cu o telenovelă cu mai multe episoade. În ultima apariție publică, Dan Air a anunțat că nu va renunța la zborurile de la Brașov și chiar a extins numărul de destinații către care se poate zbura de pe Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav.
Cu toate acestea, joi seara, 6 iulie 2023, operatorul aerian a făcut un nou anunț. Dan Air și-a cerut scuze clienților din București și a anunțat că va opera zboruri doar de la Brașov. În plus, deoarece cursa către Malaga (Spania) nu se încadra în programul de funcționare al Aeroportului Internațional Brașov, aceasta a fost anulată.
„În primul rând, ne cerem scuze bucureștenilor și sperăm să înțeleagă decizia noastră de a anula zborurile din București. Decizia a fost luată după analize îndelungate, în care factorul uman a jucat un rol principal. Bucureștenii au multe alternative de transport, deoarece pe Aeroportul Otopeni sunt prezente multe companii aeriene. În schimb, pe Aeroportul din Brașov, momentan, există doar Dan Air și nu putem lăsa brașovenii noștri fără singura lor modalitate de transport aerian”, au transmis reprezentanții companiei printr-un comunicat.
Operatorul aerian afirmă că își va asuma pierderile generate de anularea programului din București, iar toți pasagerii își vor primi înapoi integral banii pe bilete, în maxim 14 zile. Aceștia trebuie să trimită o cerere de compensare la adresa eu261@danair.aero.
Reprezentanții Dan Air susțin că au încercat să propună modificarea orarului pentru zborurile afectate de anulări, astfel încât să se încadreze în programul Aeroportului Internațional Brașov. Cu toate acestea, s-a dovedit că este imposibil deoarece este vorba despre hub-uri europene unde sloturile de zbor sunt alocate cu mult timp înainte.
„Sloturile de zbor sunt alocate cu mult timp înainte, așa cum au fost alocate și pentru programul inițial propus de Dan Air și acceptat de autorități, care nu s-au opus. Deoarece nu putem respecta sloturile inițial alocate de aeroporturile europene către care zburăm, suntem nevoiți să anulăm anumite frecvențe și destinații”, au mai transmis reprezentanții Dan Air.
Al doilea factor care afectează programul de pe Aeroportul Henri Coandă, în opinia Dan Air, este rigiditatea organelor de poliție de frontieră în a accepta curse de pasageri cu mulți puncte de plecare, fără debarcare la primul punct de intrare în țările de destinație. Acest lucru generează întârzieri și mai mari, care se acumulează pentru ca pasagerii să treacă încă o dată prin controlul de frontieră pentru a-și continua călătoria.
„Din cauza faptului că nu am reușit să găsim o soluție tehnică și nu avem sprijin din partea autorităților, suntem obligați să renunțăm la zborurile din București (Otopeni) pentru a putea opera cursele din Brașov. În caz contrar, mulți pasageri ar avea de suferit, așa că am ales răul cel mai mic”, a explicat Matt Ian David, CEO Dan Air.
Până acum, cursele Dan Air care decolau de la Otopeni aterizau la Brașov și plecau spre diverse destinații din Europa, după care se întorceau la Brașov și, în cele din urmă, din nou la Otopeni. De acum încolo, acestea vor pleca de la Brașov spre destinațiile europene, după care se vor întoarce tot în orașul de la poalele Tâmpei, fără a mai ajunge la Otopeni.
Comentarii recente