
Un spital din România a decis să angajeze psihologi pentru a susține cursuri de empatie. Astfel, medicii și asistenții medicali sunt învățați să comunice mai eficient cu pacienții.
Personalul medical de la Spitalul Județean din Botoșani este instruit în privința comportamentului față de pacienți, prin intermediul unor cursuri intensive de empatie ținute de psihologi și traineri. Până în prezent, doar asistenții și medicii de la Urgențe au participat la aceste cursuri, însă se planifică extinderea programului.

Relația dintre personalul medical și pacienți în spitalele din România este adesea deficitară, provocând traume în ambele sensuri. Pentru a remedia această situație, Spitalul de Urgență „Mavromati” din Botoșani a inițiat cursuri de empatie pentru a îmbunătăți relația cu pacienții. Conducerea spitalului a angajat un psiholog pentru a instrui personalul din Unitatea de Primire a Urgențelor în tratarea pacienților cu empatie și comunicare eficientă.
Aceste cursuri, care au început acum două luni, au fost finalizate recent de ultima serie de personal medical de la Urgențe. Cursul, care a durat șase ore pentru fiecare serie de participanți, a fost conceput pentru a încuraja o relaționare mai bună cu pacienții. Proiectul a fost aprobat de conducerea spitalului și a fost coordonat de un psiholog specializat în comunicare.
În viitor, se planifică extinderea acestor cursuri către toate secțiile spitalului, pentru a asigura o îngrijire mai umană și empatică pentru pacienți. Importanța acestor cursuri este subliniată de șefa Unității de Primiri Urgențe, medicul Ramona Guraliuc, care consideră că empatia este esențială în tratamentul pacienților.
Comentarii recente