
Cât de mult din noua magistrală feroviară pentru trenuri rapide din vestul României ar putea fi finalizată până în 2025?
Lucrările la noua magistrală feroviară din vestul României au acumulat întârzieri suplimentare, iar termenul estimat pentru finalizare a fost modificat. Există posibilitatea ca unele secțiuni să fie finalizate în 2025, la aproape opt ani de la începerea construcției. Noua magistrală feroviară Simeria – Arad, construită în principal pe traseul celei mai vechi căi ferate din Transilvania, deschisă în 1868, se află în construcție încă din 2018. Cei 141 de kilometri ai căii ferate, care trec prin județele Hunedoara și Arad, au fost împărțiți în patru secțiuni. În ciuda faptului că raportul CFR din toamna anului 2024 indica finalizarea magistralei până la sfârșitul anului 2025, termenul de finalizare a fost modificat din nou. Potrivit CFR, progresul lucrărilor variază în funcție de secțiune, cu estimări diferite pentru finalizare. Asociația Pro Infrastructură avertizează că termenele de finalizare a investiției sunt puțin probabile să fie respectate, cu tronsonul Ilteu – Gurasada fiind cel mai problematic, datorită unor tuneluri aflate în construcție. Trenurile ar urma să circule mai rapid pe noua rută, dar finalizarea lucrărilor întârzie, iar termenul estimat de finalizare a fost schimbat.

Comentarii recente