
Directorul CFR Călători se referă la incidentul feroviar din Teleorman afirmând că ar fi fost mai bine dacă mecanicul ar fi fost în stare de veghe.
Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători, este de părere că dacă mecanicul trenului de pasageri dormea în momentul incidentului feroviar, atunci sistemul de siguranță ar fi frânat trenul. El a declarat pentru Euronews că mecanicul a trecut intenționat peste semnalul roșu și că va trebui să explice acest lucru comisiei de anchetă. Totuși, când a observat că nu i se dă cale liberă și a văzut trenul de marfă în față, a acționat frâna de urgență. Din impact nu a rezultat nicio avarie la locomotivă sau la ultimul vagon al trenului de marfă. Evenimentul este foarte grav, dar, din fericire, consecințele au fost minore cel puțin în prima fază.

Preoteasa a explicat la Digi24 de ce a anunțat abia după zece ore că trenul de pasageri a lovit trenul de marfă. El a afirmat că nu a fost vorba de o comunicare confuză, ci de faptul că incidentul s-a produs într-o zonă în care locomotiva era la o anumită distanță de vagoanele răsturnate, ceea ce a făcut ca autoritățile să nu poată bănui imediat că a avut loc o tamponare.
Inițial s-a anunțat că patru persoane au fost transportate la spital în urma incidentului de luni dimineața, când trenul a frânat de urgență pe traseu. S-a crezut că trenul a deraiat între Roșiorii de Vede și Măldăeni, fiind inițiat Planul Roșu de Intervenție. Ulterior, accidentul nu a fost confirmat și conform ISU Teleorman, dintre cele 12 persoane rănite, opt au fost tratate la fața locului și nu au avut nevoie de transport la spital. Patru dintre victime au fost transportate la spital, două la UPU Alexandria și două la Spitalul Municipal din Roșiorii de Vede, cu traumatisme la nivelul membrelor și capului, dar toate erau conștiente și cooperante.
Comentarii recente