
Specialiștii sugerează că reforma în învățământ ar trebui să înceapă la nivelul liceului, cu accent pe reducerea cantității de conținut și creșterea profunzimii învățării.
Ministrul Educației a anunțat că planurile-cadru pentru liceu vor fi finalizate în curând. Mulți actori din domeniul Educației așteaptă planuri „curajoase”, însă există o rezistență considerabilă la schimbare în sistem.

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat recent că reforma curriculară la nivelul liceului trebuie finalizată de orice ministru care vine la conducere. El a menționat că planurile-cadru pentru liceu sunt pregătite, dar momentul potrivit pentru prezentare trebuie să fie ales cu atenție.
În acest an, conform ministrului Daniel David, planurile-cadru și programele trebuie finalizate pentru a demara licitațiile și elaborarea manualelor din toamnă, iar profesorii trebuie să înceapă pregătirea pentru predarea noilor conținuturi.
Se așteaptă cu interes cum vor arăta aceste planuri-cadru, având în vedere că forma inițială lansată în ianuarie a fost contestată de oamenii din sistem. Este esențial ca conținuturile învățate de elevi să răspundă cu adevărat nevoilor lor și cerințelor pieței muncii.
Expertul în educație Daniela Vișoianu consideră că reforma învățământului liceal ar trebui să înceapă cu tranziția de la gimnaziu la liceu, prin arondarea elevilor la liceul cel mai apropiat de casă. De asemenea, este necesară o regândire a sistemului de evaluare și a conținuturilor învățate.
Speranțele sunt mari că ministrul va propune planuri-cadru revoluționare, însă este important să existe mai multe opțiuni și flexibilitate în alegerile făcute de licee. Este esențial ca absolvenții să obțină o calificare la finalul liceului.
Se așteaptă ca actualul ministru să propună mai multe variante de planuri-cadru, iar expertul Marian Staș consideră că este esențial ca liceele să aibă posibilitatea să experimenteze diverse modele. Momentul lansării acestor planuri va fi decis după instalarea noului guvern.
Comentarii recente