
Scandalul de la Liceul Goethe reprezintă un studiu de caz relevant. Se constată că meditațiile sunt esențiale pentru elevi, fără ele aceștia având șanse reduse la examenele naționale.
Elevii din România fac meditații în mod intens pentru a trece examenele importante și a intra la facultate. Această practică este considerată un sport național și este binecunoscută și acceptată. Însă ce se află în spatele acestei practici? Există o înțelegere tacită între profesori, elevi și părinți sau copiii sunt constrânși să se conformeze la acest trend? Doi specialiști în educație au explicat cum a apărut această practică, cine o întreține și cum poate fi stopată.

Scandalul de la liceul Goethe din București, în care o profesoară de limba germană este urmărită penal pentru constrângerea copiilor să participe la meditații, aduce în discuție un fenomen vechi, care se desfășoară cu acordul tacit al tuturor părților implicate. Meditațiile au devenit o formă de educație privată complementară, născută din nevoi diferite. Profesorii au nevoie de bani, părinții doresc succes pentru copiii lor, iar elevul are de-a face cu viitorul și cariera sa. Este o problemă sensibilă care arată că în România, învățământul gratuit este, de fapt, costisitor.
Specialiștii în educație sunt de părere că există o complicitate în acest fenomen. Toate părțile implicate știu că nu este corect, dar acceptă situația în speranța că elevul va reuși. Este un cerc vicios care persistă până când cineva decide să îl întrerupă. Există presiune din partea părinților pentru a obține rezultate academice de la copii, dar și din partea profesorilor care își completează veniturile. Astfel de practici sunt susținute de complicitatea tuturor și nu vor dispărea prea curând.
Soluția ar putea fi implementarea unor schimbări în sistemul de învățământ și în comportamentul părților implicate. Este necesară o abordare mai integră și corectă pentru a încuraja un învățământ mai echitabil și pentru a opri practicile ilegale din mediul educațional.
Comentarii recente