
Profesorii sunt încurajați să încurajeze reciclarea pentru elevii care au ratat simularea Bac-ului, pentru a le oferi oportunitatea de a-și îmbunătăți rezultatele.
Profesorii ale căror elevi au obținut rezultate slabe la simularea Bacalaureatului vor participa la cursuri pentru îmbunătățirea competențelor. Experții explică ce ar trebui să facă profesorii pentru a pregăti mai bine elevii în perioada următoare.

Inspectorii școlari vor organiza activități metodice cu profesorii care predau materii pentru Bacalaureat, acordând prioritate celor cu elevi care au obținut note sub 6 la simularea examenului din 2024. Webinariile și activitățile metodice organizate de inspectoratele școlare județene vor fi concentrate pe dezvoltarea competențelor care necesită îmbunătățire și consiliere pentru situații specifice.
Ministerul Educației recomandă elevilor să urmărească lecțiile Teleșcoala și să exerseze teste din anii anteriori pentru a se pregăti pentru Bacalaureat. Ministrul Educației, Ligia Deca, subliniază că subiectele examenului nu sunt dificile și sunt create pentru nivelul mediu de competență.
Reprezentantul părinților, Cătălin Viorel Nan, consideră că sistemul educațional ar trebui să se curețe de profesorii care nu obțin rezultate bune, iar profesorul de Matematică Ștefan Vlaston sugerează activități remediale plătite pentru a ajuta elevii să obțină cel puțin nota de trecere. Expertul în educație, Marian Staș, consideră că randamentul educațional al Teleșcolii este scăzut și că soluțiile propuse de Ministerul Educației lipsesc de substanță.
Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a propus optimizarea subiectelor de examen și activități remediale pentru elevi pentru a-i ajuta să obțină note peste 5. Profesorul de Matematică, Ștefan Vlaston, sugerează evaluarea progresului școlar al elevilor și activități de remediere concentrate pe rezolvarea subiectelor simple.
Marian Staș avertizează că subiectele prea ușoare ar fi un comportament neetic și politic, iar subiectele ar trebui să fie potrivite din punct de vedere al dificultății conținutului.
Comentarii recente