
Profesoara de istorie se orientează după sentimentele elevilor și îi conduce pe aceștia spre pasiunile lor.
Melania Vamanu este o profesoară dedicată și atentă la nevoile elevilor săi. Ea aplică cultura reușitei în clasă, având în vedere starea și siguranța elevilor. Lecțiile sale de istorie sunt captivante, iar elevii preiau valori și devin lideri. Melania Vamanu are 42 de ani și este profesor coordonator în proiectul Boardul elevilor Teach for Romania și profesoară de Istorie la Școala Gimnazială „Sirețel” din județul Iași. Încă de la vârsta de 6 ani, Melania visa să devină profesoară și avea o pasiune pentru cărți. A absolvit Facultatea de Istorie a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și a predat pentru prima dată la școala din comuna Prăjeni, unde a și învățat ca elevă. În prezent, locuiește la Pașcani și face naveta la școala „Sirețel” în fiecare zi. Metodele sale de predare sunt inovatoare, iar fiecare emoție a elevilor este asociată cu o culoare. Așa poate înțelege mai bine cum se simt copiii din fața ei. Melania crede că este important să cunoască stările elevilor pentru a ști dacă vor fi atenți la ore sau nu. Ea consideră că este esențial ca elevii să fie conștienți de propriile trăiri și să se accepte unii pe alții. Potrivit cercetărilor din neuroștiință, învățarea autentică se produce doar atunci când copilul se simte în siguranță și este văzut, auzit și înțeles. Melania ascultă mereu emoțiile elevilor pentru a-i ajuta pe fiecare în parte. În clasă, greșelile sunt acceptate și considerate o oportunitate de învățare. Melania pune accent pe efortul în învățare, pe interesele copilului și pe autonomie. Ea dorește să stârnească interesul și motivația elevilor. Melania și elevii săi sărbătoresc fiecare mic progres, ceea ce le dă încredere și îi motivează să se autodepășească. Melania aplică cultura reușitei în clasă, creând un cadru sigur și stabil pentru învățare. Elevii se simt în siguranță și au o relație apropiată cu profesorul lor. Aceștia stabilesc reguli și consecințe împreună la începutul fiecărui an școlar. Melania și elevii săi stabilesc rutine și obiective la începutul fiecărei ore. Sentimentul de apartenență este, de asemenea, important. Melania dorește să aducă cât mai multe cărți în școală și să creeze un „Colț de lectură” pentru elevi. Ea a introdus și Educația juridică în școală, pentru a-i învăța pe elevi cum să se protejeze în mediul online și să facă față abuzurilor. Melania este profund recunoscătoare pentru sprijinul și resursele oferite de Teach for Romania și crede că această organizație ar trebui să formeze toți profesorii din România pentru a produce o transformare reală în educație. Melania susține proiectul Boardul elevilor Teach for Romania, care îi ajută pe elevi să devină agenți ai schimbării în comunitățile lor. Prin intermediul acestui proiect, elevii pot rezolva probleme și pot iniția proiecte în școală și în comunitate. Melania își dorește ca elevii săi să devină oameni, să aibă încredere în ei înșiși și să schimbe lumea din jurul lor.

Comentarii recente