
Podul peste Dunăre de la Brăila va fi inaugurat joi, 6 iulie. Este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea din Europa și cea mai înaltă construcție din România. Podul este numit Golden Gate-ul României și face legătura între provinciile istorice Muntenia, Dobrogea și Moldova.

Podul are o lungime totală de 1974,3 metri și înălțimea turnurilor de aproximativ 193 metri. Este dotat cu centru de monitorizare, senzori și sistem de dezumidificare. Pilonii podului au fost construiți cu ajutorul laserului, iar întinderea cablurilor principale a folosit o procedură în premieră în România. Cablurile sunt formate din fire de oțel care împreună au o lungime de 81.000 de km. Cei patru piloni sunt goi pe interior și sunt echipați cu lifturi și scări de acces pentru mentenanță.
Podul este construit cu materiale românești, inclusiv beton armat și oțel beton de la Combinatul siderurgic Liberty Galați. Tablierul metalic cântărește 20.860 tone și a fost produs la șantierul naval Brăila.
Pentru a asigura durabilitatea și protecția anticorozivă, podul este dotat cu un sistem de dezumidificare care menține o umiditate relativă sub 40%. Podul are trotuare, dar acestea vor fi folosite exclusiv pentru mentenanță, nu pentru circulația pietonală publică.
Inaugurarea podului va avea loc în prezența președintelui Klaus Iohannis, a premierului Marcel Ciolacu și a altor oficialități. Deși va fi inaugurat cu fast, pe pod vor exista restricții de circulație pentru demontarea unor macarale de mari dimensiuni.
Podul peste Dunăre de la Brăila face parte dintr-un proiect mai amplu, care include și construcția de drumuri și alte structuri de infrastructură. Valoarea inițială a proiectului este de 1.995.932.260 RON și constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd.
Comentarii recente