
Poliția a descoperit o metodă de fraudă cibernetică nouă, care vizează clienții băncilor din România.
Poliţiştii avertizează cu privire la o nouă metodă de fraudă care vizează clienţii băncilor. Escrocii pretind că sunt de la departamente antifraudă şi, sub pretextul unei plăţi „suspecte“, cer informaţii de pe card şi codul de securitate al acestuia. Aceştia pot fi contactaţi prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că reprezintă departamente antifraudă ale băncilor şi solicită date personale şi coduri de securitate. Poliţia avertizează că băncile nu cer niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS. Noua metodă de fraudă, numită „spoofing“, implică trimiterea de mesaje false, aparent trimise de instituţii bancare de încredere, referitoare la plăţi suspecte. Victimele sunt contactate de persoane care se prezintă drept angajaţi ai departamentului antifraudă din bănci româneşti. Este important să se verifice autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite şi să nu se ofere informaţii personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute. De asemenea, Poliţia a atras atenţia asupra unei alte metode de înşelăciune numită „romance fraud“, în care suspecţii înşală victimele în relaţii romantice online pentru a obţine beneficii financiare sau date sensibile.

Comentarii recente