
Occidentul decide să restricționeze accesul elevilor la telefoane, deoarece aceștia nu își mai pot aminti multe din ceea ce au învățat, conform unui psiholog.
În timp ce unele țări își revizuiesc abordarea în privința utilizării tehnologiei în școli, România continuă să încerce să aducă tehnica și digitalizarea în sistemul educațional. Autoritățile din Suedia și Spania au observat că expunerea excesivă la ecrane poate afecta performanțele elevilor, motiv pentru care au decis să limiteze accesul la dispozitive digitale în școli. Psihologii au constatat că utilizarea excesivă a tehnologiei poate duce la probleme de concentrare și de memorie la copii. Deși tehnologia poate fi utilă în procesul de învățare, utilizarea în exces poate fi dăunătoare pentru sănătatea mintală și fizică a elevilor. Autoritățile din Suedia și Spania au alocat fonduri pentru a reveni la manualele tradiționale și pentru a limita utilizarea dispozitivelor digitale în școli.

Psihologul Mihai Copăceanu a subliniat beneficiile utilizării manualelor tradiționale în procesul de învățare și a avertizat asupra riscurilor asociate utilizării excesive a tehnologiei online. El recomandă echilibrul în utilizarea dispozitivelor digitale și evidențiază importanța scrierii pe hârtie pentru exersarea gândirii și a memoriei.
În contrast cu aceste tendințe din Europa, Ministrul Educației din România a lansat un proiect-pilot de utilizare a inteligenței artificiale în educație, cu scopul de a optimiza activitatea profesorilor și de a îmbunătăți procesul de învățare pentru elevi și studenți. Ministrul subliniază importanța monitorizării etice și morale a utilizării inteligenței artificiale și își exprimă dorința ca România să nu rămână în urmă în adoptarea acestor tehnologii în sistemul educațional.
Comentarii recente