
O parte din costurile de leasing pentru mașinile electrice ar putea fi suportate de către stat.
Ministerul Mediului dorește să adopte modelul francez prin care persoanele cu venituri limitate și un număr rezonabil de kilometri parcurși anual pot beneficia de leasing subvenționat la mașini electrice. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat că ia în considerare posibilitatea ca statul român să subvenționeze o parte din costul leasingului pentru mașinile electrice, inspirat de modelul francez, și că va discuta cu producătorii și importatorii acestor autoturisme. Fechet a menționat că deși valoarea tichetului pentru Programul Rabla Plus a scăzut, bugetul alocat acestui program ar putea fi mai mare în 2024.

Programul francez de leasing social pentru mașini electrice este destinat să democratizeze achiziționarea acestor vehicule, fiind disponibil pentru persoanele fizice cu venituri reduse, criteriile de selecție fiind legate de nivelul veniturilor și rulajul anual ca șofer. În Franța, pentru a fi eligibil în program, o persoană trebuie să aibă un venit anual sub 15.400 de euro și să parcurgă cel puțin 8.000 de kilometri pe an sau să locuiască la cel puțin 15 kilometri de locul de muncă. Anul viitor, guvernul francez va finanța cel mult 25.000 de dosare, cu o rată lunară de 100 de euro fără avans prealabil, pentru modelele de mașini electrice accesibile.
În ceea ce privește Programul Rabla Clasic, se intenționează menținerea valorii tichetului de 7.000 de lei. Fechet a explicat că se dorește păstrarea acestei valori, deși există o tendință de a transfera fonduri de la Rabla Clasic la Rabla Plus. Valoarea tichetului pentru Programul Rabla Plus a fost redusă la 25.500 lei pentru mașinile electrice și cele cu pilă de combustie pe hidrogen, la 13.000 lei pentru mașinile electrice hibride și la 13.000 lei pentru motocicletele electrice.
Comentarii recente