
Multi angajati romani folosesc stratagema de a lucra mai putin prin reducerea timpului de lucru la jumatate.
Telefonul poate duce la o reducere semnificativă a timpului de lucru. Conform unui studiu recent, trei din zece angajați petrec aproximativ două ore pe zi pe telefon în timpul programului de lucru. Unii petrec și mai mult timp, chiar jumătate din program, pentru activități personale sau de relaxare. Această situație poate fi considerată negativă pentru unii angajatori, în timp ce alții nu sunt deranjați de aceasta atâta timp cât angajații sunt performanți. Indicatorii de performanță specifici fiecărei companii sau locuri de muncă sunt relevanți în acest context. Există posibilitatea ca timpul petrecut pe telefon să aducă beneficii, cum ar fi cumpărarea unor lucruri noi, precum o pereche de pantofi, explică Alexandru Negrea, consultant social media. Consultanții afirmă că mulți angajați lucrează efectiv doar jumătate din orele de muncă. Deși teoretic ar trebui să lucrăm șase din cele opt ore pe zi, în realitate, suntem mulțumiți dacă lucrăm patru ore, explică Aida Chivu, consultant resurse umane. Specialiștii au identificat un nou fenomen numit „Bore-out”, asemănător cu „Burn-Out”, printre angajați. Acest fenomen apare atunci când oamenii nu mai găsesc sens sau motivație în munca lor și devin apatici la locul de muncă, refugiindu-se în mediul online. Notificările constante de pe telefon și de pe rețelele de socializare creează o dependență și o senzație constantă că se întâmplă ceva important pe internet, explică Alexandru Negrea. Din acest motiv, angajatorii din multe țări iau în considerare oferirea de activități relaxante la locul de muncă sau reducerea săptămânii de lucru la patru zile.

Comentarii recente