Elevii care sunt îndepărtați din clasă reprezintă o practică interzisă care încă persistă. Care sunt soluțiile pe care le au profesorii pentru a gestiona orele fără haos?
Desi regulamentul de functionare a sistemului de invatamant interzice scoaterea elevilor afara din clasa, plangerile parintilor arata ca aceasta metoda este inca folosita pentru disciplinare. Am discutat despre aceasta situatie cu doi directori de scoala si cu presedintele Consiliului National al Elevilor. Situatia ridica intrebari legate de instrumentele pe care profesorii le pot folosi pentru a mentine disciplina in timpul orelor.

Consiliul National al Elevilor mentioneaza Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor de Invatamant Preuniversitar (ROFUIP), documentul care stabileste regulile pentru toate scolile, gradinitele si liceele din Romania. Articolul 183 prevede ca sunt interzise măsurile care pot limita accesul la educatie al beneficiarilor primari, cum ar fi scoaterea elevilor din clasa sau interzicerea participarii la cursuri.
Trimisul elevilor in afara clasei incalca aceasta prevedere si poate crea sentimentul ca sunt exclusi din procesul educational. Majoritatea elevilor percep aceasta masura drept excesiva si neconstructiva, deoarece nu ajuta la intelegerea cauzei comportamentului, ci doar izoleaza elevul care deranjeaza. Aceasta practica nu are efecte benefice pe termen scurt sau lung.
Directorul unei scoli din Calarasi considera ca scoaterea elevilor din clasa nu ar trebui sa fie o metoda de disciplinare, ci mai degraba profesorii ar trebui sa gaseasca modalitati de a captiva elevii si de a-i implica in procesul de invatare. El crede ca cunoasterea fiecarui elev in parte poate ajuta la gestionarea situatiilor dificile.
Regulamentul intern al unei scoli din Bucuresti prevede sanctiuni pentru abaterile disciplinare, cum ar fi scaderea notei la purtare. Desi aceste masuri coercitive pot fi eficiente in unele cazuri, ele nu duc intotdeauna la rezultate pozitive. Este important ca profesorii si parintii sa colaboreze pentru a gasi solutii constructive pentru comportamentele nepotrivite ale elevilor.


Comentarii recente