
Educația din România se confruntă cu o criză profundă. Ce acțiuni ar trebui luate în urma raportului OECD? "Este momentul să primim un adevărat șoc de realitate".
Ministrul Educației, Daniel David, a prezentat un raport-diagnostic care a evidențiat probleme majore în sistemul educațional românesc. Autoritățile trebuie să acționeze rapid pentru a îmbunătăți situația în următorii cinci ani. Potrivit raportului OECD, învățământul liceal din România se află într-o stare precară, fiind comparat cu Epoca de Piatră sau chiar cu Comuna Primitivă. Expertul în educație Marian Staș a subliniat că sistemul educațional românesc este depășit și inadecvat pentru secolul XXI, fiind blocat într-o paradigmă comunistă. Acesta a subliniat necesitatea unei acțiuni politice puternice pentru a implementa schimbările propuse în raportul OECD. Potențialul triumvirat format din președinte, prim-ministru și ministru al Educației ar putea fi cheia pentru reformarea sistemului educațional.

Raportul OECD a evidențiat, de asemenea, nevoia de reorganizare a școlilor mici și izolate, care nu pot asigura servicii educaționale de calitate din cauza lipsei de resurse. Reformele propuse, precum desființarea inspectoratelor școlare și comasarea unor instituții existente, necesită sprijin politic pentru a fi implementate eficient. De asemenea, directorul OECD a subliniat inechitățile din procesul de admitere la liceu și a propus soluții pentru îmbunătățirea acestuia. Prin implicarea politică și aplicarea unor reforme structurale, se poate spera la o îmbunătățire semnificativă a sistemului educațional din România.
Comentarii recente