
Dezastrul feroviar a început acum 20 de ani, iar tragedia din Olt este o amenințare constantă.
Accidentul tragic care a avut loc miercuri, 19 februarie, pe Magistrala CF 100 din județul Olt, în care un mecanic de locomotivă a pierit într-un accident cauzat de deraieri, relevă din nou problemele rețelei de infrastructură feroviară din România. Un tren de marfă care se deplasa între Roșiori și Caracal a deraiat și a intrat pe cealaltă linie, intrând în coliziune cu un alt tren marfar care se deplasa între Giurgiu și Caracal. Acest incident tragic a condus la decesul mecanicului de locomotivă în vârstă de 60 de ani. Deraierea a avut loc în Halta de Mișcare Mihăești (Cap Y) și a fost cauzată de două vagoane care au deraiat dintr-un tren privat de marfă (Rail Cargo), acroșând locomotiva trenului privat de marfă (PIMK). AGIFER va investiga accidentul. Tragedia a stârnit discuții privind starea infrastructurii feroviare din România, iar Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane a subliniat că acest incident este rezultatul lipsei de investiții în infrastructura feroviară. Mai multe incidente s-au produs pe aceeași secțiune a Magistralei 100 și au fost investigate de AGIFER. Acestea includ un incendiu la un tren de călători și o rupere de șină care a cauzat întârzieri. Rețeaua feroviară din România a suferit degradări în ultimii ani, iar modernizarea acesteia este esențială pentru siguranța și eficiența transportului feroviar.

Comentarii recente