
De ce cad românii în înșelăciuni online
Studiul efectuat de Poliția Română, prin intermediul Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității, a analizat modul în care populația adultă din România utilizează internetul, relevând că aproximativ o treime dintre cei chestionați nu verifică autenticitatea paginilor de magazin online și nu acordă atenție recenziilor altor cumpărători atunci când fac achiziții online. Scopul studiului a fost identificarea vulnerabilităților și sprijinirea eforturilor preventive pentru creșterea conștientizării utilizatorilor cu privire la amenințările cibernetice și măsurile de protecție. Rezultatele arată că un procent semnificativ de respondenți nu adoptă măsuri de siguranță adecvate, cum ar fi schimbarea periodică a parolelor sau utilizarea autentificării în doi pași. Majoritatea utilizatorilor înțeleg riscurile online, dar subestimează pericolele. Deși majoritatea declară că ar apela la poliție în caz de victimizare cibernetică, există încă o lipsă de precauție în privința securității online.

Comentarii recente