
Cum sunt direcționați banii Big Pharma către Societatea Română de Microbiologie, condusă de Rafila?
Potrivit unei investigații realizate de jurnaliștii de la HotNews.ro, bani proveniți de la companii farmaceutice ajung la Societatea Română de Microbiologie condusă de ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, printr-o firmă intermediară care are trei acționari, printre care un consilier personal al demnitarului.

Nouă companii din industria farma au fost identificate ca sponsori sau parteneri la trei evenimente organizate de Societatea Română de Microbiologie în 2023 și 2024. Ministrul a declarat că Societatea Română de Microbiologie și Societatea Română de Epidemiologie nu au primit sponsorizări din partea companiilor farmaceutice în ultimii ani.
Conform legii, sponsorizările acordate de medici, societățile profesionale din domeniul sănătății și companiile farmaceutice trebuie să fie declarate și înregistrate într-o bază de date publică. Cu toate acestea, investigația a relevat că sumele de la industria farma nu sunt virate direct către Societatea Română de Microbiologie sub formă de sponsorizare, ci către o firmă de organizare evenimente.
Înainte ca Alexandru Rafila să devină ministrul Sănătății în noiembrie 2021, Societatea Română de Microbiologie primea sponsorizări anuale din partea industriei farma. Totuși, în anul 2022, conform datelor Agenției Medicamentului, nu au fost înregistrate sponsorizări din această sursă. În schimb, a avut loc o conferință sponsorizată de Societatea Română de Microbiologie în acel an, găzduită de „Ella Congress”, o firmă de organizare de evenimente cu trei acționari.
Unul dintre acești acționari este Cătălin Lungu, care a fost consilier personal al lui Rafila în Ministerul Sănătății în toamna anului 2022. Numai două dintre companiile implicate în evenimentele organizate de Societatea Română de Microbiologie au oferit un răspuns pentru investigația jurnaliștilor de la HotNews.ro, Pfizer și Sanofi Romania. Sanofi Romania a confirmat participarea la aceste evenimente și a subliniat că relația sa constă în contracte de prestări servicii, nu în sponsorizări.
Comentarii recente