
Care va fi modalitatea de calcul a taxei auto pentru vehiculele mai vechi? Care ar putea fi suma pe care ar trebui să o plătească șoferii cu mașini extrem de poluante?
Propunerile privind taxarea și impozitarea automobilelor din România, realizate de Dacia împreună cu specialiști în taxe și impozite, au ca scop descurajarea achiziției și deținerii de mașini vechi. Conform proiectului, impozitul propus va crește gradual în funcție de normele de poluare și emisiile de CO2. Directorul general al uzinei Dacia, Mihai Bordeanu, a explicat că pentru mașinile Euro 6 de ultimă generație, cu emisii reduse de CO2, creșterea ar fi de la 35 la 37 de lei, în timp ce pentru mașinile Euro 2, impozitul ar putea crește semnificativ, de exemplu de la 117 la 1.900 de lei. Bordeanu subliniază că propunerile nu reprezintă o revoluție a taxării și că nu vor afecta semnificativ buzunarul românilor. Planurile ar putea fi implementate cel mai devreme la 1 ianuarie 2026, conform directorului Dacia, iar fostul ministru al Mediului, Tanczos Barna, acum la Ministerul Finanțelor, este la curent cu proiectul și urmează să fie reexplicate detaliile propunerilor.

Comentarii recente