
Atunci când optați pentru anvelope chinezești ieftine pentru mașină, vă expuneți la diverse riscuri.
Specialiștii au evidențiat riscurile la care se expun șoferii care optează pentru anvelope chinezești ieftine. Ei susțin că achiziționarea unor anvelope de calitate superioară aduce beneficii precum „manevrabilitate și distanțe de frânare semnificativ îmbunătățite, care pot contribui la prevenirea accidentelor rutiere”.

What Car? a realizat recent un test al celor mai noi anvelope de vară, care a arătat că optarea pentru produse mai ieftine poate duce la necesitatea ca mașina să parcurgă aproape 10 metri în plus pentru a se opri de la 100 km/h.
Testele efectuate au arătat că același model de mașină – un VW Tiguan – echipat cu anvelopa de cea mai bună performanță, Continental PremiumContact 7, fabricată în Franța și având un preț de 143 de lire sterline, inclusiv montajul, poate opri de la 100 km/h în 34,5 metri. În contrast, anvelopa de cea mai slabă calitate, GT Radial fabricată în China, care costă 121 de lire sterline, a avut nevoie de aproape 44 de metri pentru a se opri complet.
Continental a obținut cel mai mare scor general, de 86%, clasându-se pe primul loc atât la frânare, cât și la manevrabilitate în toate condițiile. Anvelopa a avut cele mai bune performanțe la testele de frânare pe drumuri umede și uscate, oprind vehiculul de la 80 km/h pe carosabil umed în doar 33,5 metri.
În schimb, GT Radial a avut cele mai slabe rezultate pe drumuri umede, necesitând 44 de metri pentru a se opri de la o viteză mai mică de 80 km/h. Hankook Ventus S1 evo3 SUV, cu un preț de 126 de lire sterline, a fost al doilea cel mai bine cotat produs în general, înaintea anvelopei Michelin Primacy 4+, care costă 165 de lire sterline.
Testele realizate de What Car? au inclus șase probe pe pistă desfășurate în condiții controlate, evaluând frânarea și manevrabilitatea pe drumuri umede și uscate, aquaplaningul, zgomotul, rezistența la rulare și impactul asupra consumului de combustibil și un rating pentru preț.
Punctajele au fost atribuite în funcție de importanța testelor de frânare și manevrabilitate, care au reprezentat 80% din nota totală, restul fiind rezervat rezistenței la rulare și prețului.
Cea mai ieftină anvelopă, Landsail LS588 SUV de 113 lire sterline, a obținut cel mai slab scor, de doar 47%. Anvelopa Triangle EffexSport TH202, fabricată în China și cu un preț de 93 de lire sterline, s-a clasat pe locul trei, cu un scor general de 57%. Aceasta a avut rezultate slabe atât la frânarea pe carosabil umed, cât și la cea pe carosabil uscat, cu distanțe de oprire mai lungi decât cele ale altor produse testate. Mașina folosită în test a fost un Volkswagen Tiguan, unul dintre cele mai populare SUV-uri de familie.
Comentarii recente