
Potrivit datelor oficiale, rata de reușită la examenul de maturitate de anul acesta este de 72,8%, înainte de contestații. Cu toate acestea, numărul medii de 10 este foarte mic, în special în București, unde doar 5 elevi au obținut această notă. De asemenea, există licee întregi în care niciun elev nu a reușit să promoveze Bacalaureatul. Experții susțin că proporția reală a promovaților la Bac din întreaga cohortă este de fapt de aproximativ 50%.

Expertul în Educație Marian Staș consideră că situația sistemului de învățământ este una de mediocritate, iar cel mai important aspect este numărul de absolvenți care au absolvit cele 12 clase. Deoarece cei 70% de reușită provin din cei 72%-75% dintre elevi care au primit finanțare de la stat, înseamnă că proporția reală a promovaților la Bac din întreaga cohortă este de aproximativ 50%. Acest lucru trebuie luat în considerare și arată că există o problemă profundă în filosofia sistemului de educație și în construcția examenului de Bacalaureat. Staș consideră că este o rușine faptul că evaluarea la Istorie a pus accentul pe recunoașterea textului, și nu pe cunoștințele de Istorie.
Datele oficiale ale Ministerului Educației arată că rata de reușită la Bacalaureatul de anul acesta este de 72,8%, înainte de contestații, comparativ cu 73,3% în 2022 și 67,8% în 2021. Pentru promoția curentă, rata de promovare este de 78,4%, în ușoară creștere față de sesiunea de anul anterior. Un număr de 56 de elevi au obținut media 10 la examenele scrise, cele mai multe fiind la Limba și literatura română, Matematică, Istorie și Biologie.
În ceea ce privește liceele care nu au avut absolvenți reușiți la Bacalaureat pentru că nu s-au înscris la examene, Staș sugerează că ar trebui luate în considerare și atestatele profesionale. El consideră că aceasta ar putea arăta o altă realitate și că sistemul actual de evaluare nu este relevant.
În concluzie, examenul de maturitate din acest an nu a fost mai dificil decât în alți ani, potrivit lui Marian Staș. El consideră că problema sistemului de educație este una profundă și că evaluarea la Istorie a fost realizată cu un accent greșit. De asemenea, datele arată că există diferențe semnificative în rata de promovare la Bacalaureat în diferite județe și licee.
Comentarii recente