
Meta a decis să nu mai folosească publicitatea politică pe Facebook și Instagram în Uniunea Europeană. Care este motivul pentru această decizie?
Meta, compania care deține rețelele de socializare Facebook și Instagram, a anunțat că va interzice publicitatea politică, electorală și cu miză socială pe platformele sale din Uniunea Europeană începând din luna octombrie. Decizia vine ca urmare a noilor reglementări europene privind transparența publicității politice, care impun măsuri stricte precum identificarea clară a finanțatorilor și interzicerea folosirii datelor personale sensibile în scopuri de targetare electorală. Aceste măsuri au fost adoptate în urma scandalului Cambridge Analytica din 2018. Compania Meta precizează că această interdicție se aplică exclusiv în UE, continuând să susțină publicitatea politică în alte regiuni ale lumii. Google a anunțat și el o decizie similară, renunțând la publicitatea politică în Europa. Meta contestă de asemenea o amendă aplicată de Comisia Europeană pentru încălcarea normelor privind utilizarea datelor personale.

Comentarii recente