
Comisia Europeană investighează practicile companiei aeriene Wizz Air, care impuneau clienților costuri suplimentare prin metode înșelătoare.
Comisia Europeană și autoritățile UE pentru protecția consumatorilor au inițiat o investigație cu privire la 20 de companii aeriene, printre care se numără și Wizz Air.

Conform acuzațiilor, Wizz Air și celelalte 19 companii aeriene sunt suspectate că au indus în eroare clienții în legătură cu declarațiile lor privind mediul înconjurător. Ca urmare, Comisia Europeană și Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPC) au trimis scrisori solicitând clarificări de la toate cele 20 de companii aeriene implicate.
Această acțiune a fost declanșată în urma unei plângeri depuse în iunie 2023 de către BEUC, organizația europeană a consumatorilor, și este coordonată de autoritățile de supraveghere din Belgia, Olanda, Norvegia și Spania.
Companiile aeriene vizate includ Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SAS, Swiss, TAP, Volotea, Vueling și Wizz Air.
Comisia Europeană solicită clarificări cu privire la afirmațiile făcute de companiile aeriene referitoare la compensarea emisiilor de CO2 cauzate de zboruri prin proiecte climatice sau combustibili sustenabili, pentru care pasagerii ar putea contribui prin plata unor taxe suplimentare.
Companiile aeriene au la dispoziție 30 de zile pentru a răspunde și a propune soluții pentru remedierea situației. Autoritățile vor monitoriza implementarea acestor soluții, iar în cazul în care nu vor fi luate măsuri adecvate, sancțiuni ar putea fi aplicate.
Comentarii recente