Aeroportul din Europa, care a fost construit cu o investiție de 1,1 miliarde de euro, nu a avut niciun pasager și are un terminal proiectat pentru a putea deservi anual 10 milioane de persoane.
Cu investiții enorme de peste un miliard de euro, un aeroport din Spania a devenit rapid unul dintre cele mai mari eșecuri de infrastructură din Europa: fără pasageri, fără zboruri și fără un viitor sigur.

Inaugurat în 2009 cu o investiție de peste 1,1 miliarde de euro, Ciudad Real a fost proiectat să devină un important centru aviatic care să reducă aglomerația de pe alte aeroporturi din Spania și să atragă companii aeriene low-cost din întreaga Europă.
Cu una dintre cele mai lungi piste din Europa, de 4,1 km, și un terminal conceput pentru a servi până la zece milioane de pasageri pe an, investitorii au văzut proiectul ca pe o afacere sigură. Cu toate acestea, aeroportul a fost închis complet în doar trei ani și a fost numit „aeroportul-fantomă” al Spaniei.
Cu toate eforturile de a atrage pasageri și de a construi o conexiune cu trenul de mare viteză Madrid-Sevilla, aeroportul nu a reușit să se impună. Companiile aeriene au retras rutele din cauza cererii scăzute, iar costurile în creștere au dus la falimentul companiei care administra aeroportul în 2012.
După ani de probleme financiare și încercări eșuate de vânzare, aeroportul a fost achiziționat în 2018 pentru o sumă mult redusă față de investiția inițială. Astăzi, aeroportul a fost redeschis ca centru de depozitare, mentenanță și dezmembrare a aeronavelor, neputând să își recâștige niciodată rolul inițial.


Comentarii recente