
Restricțiile aduse de noile reguli pentru publicitatea politică pe platformele online din Europa nu se vor aplica doar partidelor noi.
Noile reguli ale Uniunii Europene privind publicitatea politică sunt menite să sporească transparența, însă au un efect neașteptat. Platformele online aleg să interzică publicitatea politică plătită în loc să se adapteze. Analiștii politici sugerează că aceste decizii pot afecta toate partidele, indiferent dacă sunt partide mainstream sau partide aflate la început de drum.

Conform noului regulament al Uniunii Europene, publicitatea politică trebuie să fie clar marcată și să includă informații despre cine plătește pentru aceasta și pentru cine este destinată. Regulamentul se aplică atât publicității online, cât și celei offline și a intrat în vigoare pe 10 octombrie.
Companiile care dețin marile platforme online aleg să renunțe la publicitatea politică plătită în loc să se conformeze. Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, consideră că cerințele impuse de regulamentul UE sunt impracticabile și creează incertitudini juridice.
Interzicerea publicității pe aceste rețele de socializare afectează modul în care se promovează toate partidele, indiferent dacă sunt partide mainstream sau la început de drum. Cu toate acestea, mediul online reprezintă doar o mică parte a unei campanii politice, susțin analiștii.
Politologul George Jiglău subliniază că importanța comunicării online este supraevaluată în contextul ultimelor scrutinuri influențate puternic de rețelele de socializare. Partidul AUR, care a intrat în Parlamentul României în 2020, s-a bazat exclusiv pe promovarea online, dar ulterior a dezvoltat și o campanie fizică.
Fostul consilier prezidențial Valeriu Turcan consideră că noul regulament poate duce la o reevaluare a modului în care partidele se promovează, evitând astfel deturnarea campaniilor online în beneficiul unor candidați specifici.
Comentarii recente