
Predoiu a subliniat că aderarea la Schengen nu va modifica regulile referitoare la returnarea migranților ilegali. Ce evoluție au avut discuțiile cu oficialii austrieci?
Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a explicat motivele pentru care aderarea la Schengen cu frontierele navale și aeriene va începe în martie și nu în ianuarie. Acesta a oferit detalii despre negocierile cu omologii austrieci.

Începând cu 31 martie 2024, controalele persoanelor la frontierele aeriene și maritime interne ale UE între Bulgaria și România și celelalte țări din spațiul Schengen vor fi eliminate. Acest lucru se datorează modificării programului de iarnă/vară stabilit de IATA. Ministrul Predoiu a explicat că această dată a fost aleasă pentru că companiile aeriene își reorganizează programul de zbor de două ori pe an, în lunile martie și octombrie. De asemenea, sunt necesare câteva luni de pregătire tehnică pentru implementarea deciziei.
Predoiu a subliniat că aderarea la Schengen consolidează poziția României în UE și facilitează călătoriile cetățenilor români. Acesta a menționat că aderarea la Schengen este o victorie politică pentru România.
Ministrul a explicat că aderarea la Schengen nu schimbă regulile privind returnarea migranților ilegali conform Regulamentului Dublin. De asemenea, a precizat că principala rută migratorie către Europa nu trece prin Balcani, ci prin Mediterana centrală și de est.
Predoiu a detaliat procesul de negocieri pentru aderarea la Schengen, menționând că discuțiile au avut loc în Austria cu implicarea mai multor oficiali români. Acesta a explicat că după o perioadă de inflexibilitate din partea Austriei, poziția acesteia s-a schimbat în urma unor tactici diplomatice. Ministrul a menționat că Austria a acceptat aderarea la Schengen pentru frontiera aeriană, iar discuțiile pentru includerea frontierei navale sunt în curs.
În concluzie, aderarea la Schengen este rezultatul unui efort de echipă și al unor negocieri inteligente, iar România va beneficia de eliminarea controalelor la frontierele aeriene și maritime interne ale UE.
Comentarii recente