MAI prezintă măsurile de siguranță pentru campania electorală din București. Care este procedura pentru obținerea Cartelei electronice de identitate?
Monica Dajbog, purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), a prezentat vineri, 21 noiembrie, principalele măsuri luate în vederea începerii campaniei electorale pentru alegerile locale parțiale din decembrie. Campania electorală va începe pe 22 noiembrie și se va încheia pe 6 decembrie, cu o zi înainte de alegeri.

Pe 7 decembrie vor avea loc alegeri locale parțiale pentru primarul General al Capitalei, pentru președintele Consiliului Județean Buzău și pentru primarii din 12 localități. Potrivit legii, campania electorală începe cu 15 zile înainte de alegeri.
MAI este responsabil de menținerea ordinii publice în județele și localitățile unde au loc alegeri, asigurând măsurile necesare pentru desfășurarea în siguranță a manifestărilor electorale și verificând posibilele incidente electorale. Efectivele MAI asigură securitatea materialelor electorale și a buletinelor de vot.
Cetățenii români și cei ai altor state membre ale UE cu domiciliul în România pot vota, având nevoie de un act de identitate valabil. Cartea electronică de identitate poate fi eliberată în mai puțin de 10 zile în țară, iar pentru București în 3 zile. Votanții cu CEI nu trebuie să aducă dovada domiciliului/reședinței.
Ministerul a realizat clipuri informative despre regulile electorale și avertizează asupra dezinformării online, îndemnând cetățenii să se informeze doar din surse oficiale verificate.


Comentarii recente