
Care sunt efectele noilor reglementări UE privind publicitatea politică în România?
Noul regulament adoptat de Parlamentul European privind transparența în publicitatea politică este considerat esențial pentru a asigura campanii electorale și pentru referendumuri mai transparente și mai rezistente la interferențe. În acest context, europarlamentarul PNL Dan Motreanu subliniază necesitatea ca autoritățile din România să reglementeze mai clar modul în care sunt cheltuiți banii alocați partidelor politice. Noile norme europene vor impune reguli mai stricte pentru publicitatea politică, inclusiv online, oferind transparență și acces facil la informații esențiale, cum ar fi sponsorul și sumele cheltuite. De asemenea, se vor interzice utilizarea datelor personale sensibile pentru targeting în publicitatea politică online și sponsorizarea reclamelor din afara UE înaintea alegerilor sau referendumurilor. Aceste măsuri nu afectează conținutul reclamelor politice sau regulile de finanțare a campaniilor politice. Normele se vor aplica în 18 luni de la intrarea în vigoare, iar măsurile privind publicitatea politică transfrontalieră vor fi implementate în 20 de zile.

Comentarii recente