
Vânzările din Paris au crescut cu 26% datorită Jocurilor Olimpice: pe ce au alocat turiștii banii lor?
În primul weekend al Jocurilor Olimpice, plățile cu carduri Visa au generat o creștere de 26% a vânzărilor pentru micii comercianți din Paris, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

Visa, partenerul oficial pentru tehnologiile de plată ale Jocurilor Olimpice și Paralimpice, a publicat o analiză a datelor privind cheltuielile consumatorilor în timpul weekend-ului de deschidere al JO 2024.
Conform analizei, cea mai mare pondere a cheltuielilor cu carduri emise în străinătate a fost înregistrată la plățile efectuate de deținătorii de carduri Visa din Statele Unite; cele mai semnificative creșteri ale cheltuielilor comparativ cu anul anterior au fost înregistrate de cardurile din Japonia și Brazilia.
Cifrele cheie privind cheltuielile în timpul deschiderii Jocurilor Olimpice Paris 2024 includ:
– Vânzările pentru micii comercianți din Paris au crescut cu 26% datorită plăților cu carduri Visa în primul weekend al Jocurilor Olimpice.
– Cele mai semnificative creșteri ale cheltuielilor în Paris au fost înregistrate la teatre și muzee (+159%), magazine alimentare (+42%), restaurante (+36%), vânzări de bunuri de consum (+21%), și divertisment (+18%).
– Plățile făcute de deținătorii de carduri Visa din SUA au reprezentat 29% din cheltuielile cu carduri emise în străinătate, cu creșteri semnificative pentru cardurile din Brazilia și Japonia.
– 78% din plățile făcute în Paris cu carduri emise în străinătate au fost contactless, în creștere cu 9% față de anul precedent.
– Numărul rezervărilor de bilete de avion către Paris a crescut cu 39% în perioada premergătoare Jocurilor Olimpice comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
– Turiștii din SUA au înregistrat cea mai mare creștere în vizitele lor către Paris (+64%), urmați de cei din Germania (+61%) și Spania (+27%).
– Cheltuielile au crescut semnificativ și în alte orașe din Franța care găzduiesc evenimente olimpice, precum Saint-Etienne (+214%), Lille (+100%), și Marsilia (+38%).
Charlotte Hogg, CEO Visa Europe, a declarat: „Ca sponsor al Mișcării Olimpice de aproape 40 de ani și al Jocurilor Paralimpice din 2002, cunoaștem impactul pozitiv al Jocurilor Olimpice asupra economiilor țărilor gazdă, care se aliniază cu obiectivul Visa de a susține pe toată lumea, oriunde. Datele noastre arată o creștere semnificativă a cheltuielilor făcute de deținătorii de carduri Visa în weekendul ceremoniei de deschidere.
Datele privind cheltuielile turiștilor străini arată o prezență în creștere a generațiilor tinere, demonstrând amploarea și relevanța Jocurilor Olimpice atât în prezent, cât și în viitor.”
Comentarii recente