
Utilizatorii din UE vor fi taxați de Instagram și Facebook pentru a beneficia de serviciul fără reclame.
Meta Platforms intenționează să lanseze planuri de abonament fără reclame pentru utilizatorii Instagram și Facebook din Europa, conform a două surse familiare cu această situație. Potrivit informațiilor, au fost discutate mai multe opțiuni de tarifare, însă planul de 10 euro pe lună pare cel mai fezabil, conform unei surse, în timp ce cealaltă sursă a precizat că acesta va fi implementat în lunile următoare.

Această propunere reprezintă o încercare a Meta de a se conforma reglementărilor Uniunii Europene, care amenință să limiteze capacitatea lor de a personaliza reclamele pentru utilizatori fără consimțământul acestora și să afecteze principala lor sursă de venit.
Oferta de a alege între un plan gratuit, cu suport publicitar, și un abonament plătit ar putea determina utilizatorii să opteze pentru varianta gratuită, ajutând Meta să se conformeze reglementărilor fără a-și afecta activitatea publicitară.
În același timp, alte companii mari deja au implementat abonamente plătite. De exemplu, Netflix percepe o taxă de 7,99 euro pentru un plan de bază de streaming, YouTube Premium al Alphabet costă aproximativ 12 euro, iar serviciul Premium al Spotify are un preț de aproximativ 11 euro.
Pe dispozitivele mobile, prețul pentru un singur cont va ajunge la aproximativ 13 euro, deoarece Meta va lua în considerare și comisioanele percepute de magazinele de aplicații Apple și Google, conform celei de-a doua surse.
La începutul acestui an, compania de socializare a primit o amendă de 390 de milioane de euro din partea comisarului irlandez pentru confidențialitatea datelor și i s-a interzis să utilizeze temeiul juridic „contract” pentru a trimite utilizatorilor reclame bazate pe activitatea lor online.
Ulterior, Meta a anunțat că intenționează să solicite consimțământul utilizatorilor din UE înainte de a permite întreprinderilor să le direcționeze reclamele, pentru a se conforma cerințelor de reglementare în evoluție din regiune.
Un purtător de cuvânt al Meta a declarat că compania crede în „serviciile gratuite susținute de reclame personalizate”, dar că analizează „opțiuni pentru a se asigura că respectăm cerințele de reglementare în evoluție”.
Comentarii recente