Uniunea Europeană dorește să combată practicile frauduloase legate de modificarea kilometrajului autovehiculelor, însă se opune introducerii unei testări anuale obligatorii pentru mașinile mai vechi.
Miniștrii Transporturilor din cele 27 de state membre UE au solicitat măsuri suplimentare împotriva falsificării kilometrajului în cadrul unei întâlniri desfășurate la Bruxelles. Cu toate acestea, aceștia s-au opus cu fermitate propunerii Comisiei Europene de a face obligatorii inspecțiile tehnice anuale pentru mașinile și autoutilitarele mai vechi de 10 ani. Actualmente, vehiculele din UE sunt supuse inspecțiilor obligatorii o dată la doi ani, iar unele țări, precum Franța și Germania, impun aceeași regulă și mașinilor mai vechi de patru ani. Miniștrii au pledat pentru menținerea sistemului actual de inspecții la fiecare doi ani, argumentând că impunerea unor inspecții anuale ar aduce costuri suplimentare proprietarilor de vehicule. Cu toate acestea, miniștrii au aprobat alte propuneri ale Comisiei Europene, precum implementarea unor metode de monitorizare a emisiilor și măsuri împotriva manipulării kilometrajului. Aceste decizii necesită aprobarea Parlamentului European pentru a deveni obligatorii din punct de vedere legal. Potrivit unui studiu realizat de compania carVertical între dealerii din UE, inclusiv România, există preocupări legate de falsificarea kilometrajului și de istoricul vehiculelor, cu dealerii care importă vehicule fiind expuși unor riscuri mai mari. Cu toate acestea, există o creștere a conștientizării riscurilor și a adoptării de măsuri proactive pentru asigurarea calității și transparenței în industria auto.



Comentarii recente