
UE a verificat companiile chineze BYD, Geely şi SAIC în cadrul investigației privind vehiculele electrice.
Anchetatorii Comisiei Europene vor inspecta producătorii auto chinezi în săptămânile următoare pentru a decide dacă vor impune tarife punitive pentru a proteja producătorii europeni de vehicule electrice, conform a trei surse implicate în proces citate de Reuters.

Printre producătorii auto investigați se numără BYD, Geely și SAIC. Investigatorii nu se concentrează pe brandurile străine care produc vehicule în China, cum ar fi Tesla, Renault și BMW, conform surselor.
Ancheta, începută în octombrie și planificată să dureze 13 luni, are ca scop determinarea dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod injust de subvenții de stat. China a criticat ancheta ca fiind un act de protecționism și a avertizat că ar putea afecta relațiile comerciale sino-europene.
Reprezentanții Comisiei Europene, ai Ministerului Comerțului din China, ai BYD și SAIC nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii. Oficialii Geely au refuzat să comenteze, citând comunicatul lor din octombrie în care afirmă că respectă toate legile și susțin concurența loială pe piață.
Conform unei surse, anchetatorii au ajuns deja în China, în timp ce alta susține că inspecțiile sunt programate pentru ianuarie și februarie.
Vor fi efectuate inspecții la fața locului și se vor verifica răspunsurile la chestionarele producătorilor auto, conform surselor.
Documentele Comisiei Europene indică faptul că ancheta se află într-un stadiu incipient și că verificările vor continua până pe 11 aprilie.
Pe 5 ianuarie, Ministerul Comerțului din China a anunțat că a început o investigație antidumping asupra coniacului importat din Uniunea Europeană, în contextul tensiunilor crescute dintre Beijing și Bruxelles.
Investigația vine ca răspuns la o plângere depusă de Asociația chineză de băuturi alcoolice în numele industriei interne de coniac. Ancheta se va concentra pe coniacul din UE importat în China în recipiente mai mici de 200 de litri, fără a divulga numele companiilor implicate.
Noah Barkin, consilier principal la Rhodium Group, sugerează că China încearcă să indice Europei posibile represalii în cazul în care sunt impuse taxe vamale asupra vehiculelor electrice chinezești. Barkin adaugă că această mișcare ar putea afecta în special țările producătoare de vin, cum ar fi Franța.
Modelul popular MG de la SAIC și Volvo (deținut de Geely) sunt printre vehiculele exportate din China către Europa.
Procentul mașinilor electrice produse în China pe piața europeană a crescut la 8% și se preconizează că va ajunge la 15% în 2025, prețul mediu al vehiculelor electrice chinezești fiind cu 20% mai mic decât al celor produse în UE.
Producătorii de vehicule electrice din China, de la liderul pieței BYD la competitorii mai mici Xpeng și Nio, își intensifică eforturile pentru a se extinde pe piețele externe, în contextul creșterii concurenței interne și a scăderii vânzărilor în China. Mulți dintre aceștia își concentrează vânzările pe piața europeană.
Se estimează că în 2023 China a devenit cel mai mare exportator auto global, livrând 5,26 de milioane de vehicule evaluate la aproximativ 102 miliarde de dolari, conform unei asociații auto chineze.
Comentarii recente