
Românii se numără printre cei mai pesimiști consumatori din Europa, dar totuși se remarcă prin reziliența lor.
Românii sunt considerați printre cei mai pesimiști consumatori din Europa conform celui mai recent studiu european realizat de Boston Consulting Group (BCG). Cu toate acestea, aceștia rămân puternici la nivel personal și acordă o mare atenție prețurilor. Potrivit sondajului BCG, 71% dintre români au o perspectivă negativă asupra climatului politic, iar 64% sunt îngrijorați de evoluția economică. Raportul se bazează pe chestionarea a peste 16.000 de consumatori din nouă țări europene în luna aprilie, inclusiv peste 1.800 de respondenți din România. Acesta arată că populația română se confruntă cu presiuni financiare, dar este determinată să obțină cea mai bună valoare pentru fiecare achiziție.

György Lakatos-Török, senior project manager la BCG și coautor al raportului, afirmă că românii nu se retrag, ci se adaptează la situație. Aceștia adoptă un optimism pragmatic, ajustându-și bugetele, căutând valoare și priorizând nevoile esențiale, dar rămânând selectiv optimiști în ceea ce privește situația personală. Consumatorii români anticipează că vor cheltui mai mult în viitor pe produse esențiale, arătând o sensibilitate crescută la costuri.
Inflația, prețurile la energie și tensiunile geopolitice sunt principalele îngrijorări pentru români, reflectându-se în comportamentul de consum. Aceștia sunt atenți la prețuri, căutând reduceri și fiind mai puțin dispuși să cheltuie pe produse nonesențiale. Brandurile proprii și etichetele private întâmpină dificultăți în a câștiga încrederea consumatorilor români, care preferă produsele de brand pentru calitatea superioară pe care o percep acestea.
Deși România este încă în urmă în ceea ce privește comerțul online în comparație cu alte țări europene, consumatorii români au așteptări ridicate în ceea ce privește livrarea rapidă. De asemenea, aceștia devin tot mai interesați de sustenabilitate, luând în considerare impactul asupra mediului atunci când iau decizii de cumpărare.
Brandurile care doresc să aibă succes pe piața românească trebuie să ofere valoare reală, să consolideze loialitatea și să răspundă preocupărilor etice și de mediu ale consumatorilor. Companiile din domeniul bunurilor de consum trebuie să rămână curajoase în strategia lor, concentrându-se pe acțiuni care construiesc încredere, transparență și relevanță pentru consumatori.
Comentarii recente