
România angajează șoferi de TIR din India, Dubai, Qatar sau Bahrain. Care este nivelul salarial al acestora?
România aduce șoferi de TIR din India, Dubai, Qatar sau Bahrain pentru a compensa lipsa mare de forță de muncă din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri sau persoane, cu un deficit estimat la 70.000 de șoferi profesioniști de camion și aceeași cifră pentru conducători de autobuze, autocare și taxiuri. Europa se confruntă, de asemenea, cu un deficit de aproape 500.000 de șoferi, iar fără importul de muncitori străini, acest deficit ar putea ajunge la aproximativ 745.000 de șoferi până în 2028, conform Uniunii Internaționale a Transportului Rutier (IRU). România are unul dintre cele mai severe deficite de șoferi profesioniști din UE, cu nevoia de 70.000 de șoferi profesioniști de camion și un deficit total estimat la aproximativ 150.000 de conducători auto. Cererea pentru șoferi străini în România a crescut exponențial în ultimul an, cu un accent pe șoferii profesioniști cu permis auto categoria C/CE/D/DE și stivuitoriști pentru manipulare marfă. India a devenit o sursă importantă de forță de muncă pentru România, cu 350 de șoferi de TIR aduși până în prezent și operațiuni în curs pentru încă 130. Cosmin Șerban, Managing Director & Co-Founder TAKT Recruitment, a declarat că șoferii indieni sunt pregătiți și experimentați, selectați în funcție de experiență și probă practică, oferind un serviciu complet și personalizat pentru companiile partenere. Salariile șoferilor în România includ salariul minim, la care se adaugă diurna zilnică, iar costurile de aducere în țară sunt acceptabile și se pot plăti în rate. India este recunoscută ca o sursă tradițională de șoferi profesioniști, iar candidații sunt selectați cu atenție și testați înainte de sosirea în România. Procedurile stricte asigură că aceștia sunt pregătiți să respecte standardele europene de siguranță și legislație rutieră.

Comentarii recente