
Retailerii cer Uniunii Europene să ia măsuri în contextul crizei din Marea Roșie care afectează comerțul. Există posibilitatea ca marinarii să refuze să navigheze.
Eurocommerce, organizația principală de retail europeană, a cerut Uniunii Europene și statelor membre să rezolve criza din Marea Roșie care afectează comerțul și are un impact semnificativ asupra afacerilor, conform Reuters.

Atacurile rebelilor Houthi asupra navelor din Marea Roșie au determinat marile companii de transport maritim să își redirecționeze navele care fac legătura între Asia și Europa pe o rută mai lungă și mai costisitoare, care implică ocolirea Capului Bunei Speranțe.
Membrii EuroCommerce includ lanțurile de supermarketuri Ahold Delhaize, Carrefour, Lidl, M&S și Tesco, precum și retailerii de modă H&M, Inditex și Primark.
Organizația a atras atenția că ruta alternativă de navigație care ocolește Africa adaugă 10 până la 15 zile la durata unei călătorii între Asia și Europa, ceea ce duce la costuri mai mari cu carburantul și mâna de lucru.
Perturbările cauzate de criza din Marea Roșie au generat îngrijorări că reducerea inflației în Europa va fi mai lentă, iar EuroCommerce a făcut un apel pentru intensificarea eforturilor instituțiilor UE și statelor membre pentru a rezolva situația.
Organizația a subliniat că susține inițiativele UE pentru protejarea navelor comerciale și a marinarilor împotriva atacurilor, iar UE urmează să lanseze o misiune navală comună în Marea Roșie în curând.
Marinarii au dreptul de a refuza să navigheze pe navele care trec prin Marea Roșie, conform unui nou acord în sectorul naval, deoarece rebelii Houthi continuă să lanseze atacuri în zonă.
Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF) a solicitat guvernelor să elibereze cei 25 de marinari răpiți de rebelii Houthi după un atac asupra navei Galaxy Leader, în care se află și un român. Aproximativ 12% din comerțul mondial tranzitează prin Marea Roșie.
Comentarii recente