
PPC, o companie elenă, a încheiat achiziția Enel România, ceea ce a dus la o bază de clienți de 9 milioane.
PPC a anunțat finalizarea achiziției participațiilor deținute de Grupul Enel în România, încheind cu succes prima sa extindere majoră pe piața externă. Această tranzacție este un eveniment important pentru strategia de creștere a PPC, deoarece compania a achiziționat un portofoliu semnificativ de proiecte regenerabile, precum și operațiuni de distribuție și furnizare a energiei electrice din România. Pentru a finaliza această achiziție, PPC a plătit aproximativ 1,240 miliarde de euro. Ca rezultat al acestei tranzacții, PPC a ajuns la aproape 9 milioane de clienți și capacitatea sa totală instalată de producție de energie din surse regenerabile a crescut la aproximativ 4,4 GW. De asemenea, achiziția Enel România a contribuit la creșterea ponderei de „EBITDA verde” a PPC și la îmbunătățirea indicatorilor ESG relevanți. Obiectivul PPC este de a deveni lider pe piața energiei curate în Europa de Sud-Est, iar achiziția activităților Enel din România reprezintă o alegere ideală în acest sens. Consultanții financiari implicați în această tranzacție au fost Citigroup Global Markets Europe AG, Goldman Sachs Bank Europe SE, HSBC Continental Europe, AXIA Ventures Group și Euroxx Securities SA, iar consilierul juridic al PPC a fost Milbank LLP. Enel România este un jucător important pe piața de energie din România, cu o capacitate totală instalată de 600 MW și cu proiecte în diferite stadii de dezvoltare. Achiziția Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziția energetică și dezvoltarea în Europa de Sud-Est. PPC este cel mai mare producător și furnizor de energie electrică din Grecia, cu aproximativ 5,6 milioane de clienți și deține o participație de 51% în Hellenic Electricity Distribution Network Operator S.A.

Comentarii recente