
Potrivit unui expert, în România se întâmplă adesea ca trei mașini vechi să fie înlocuite cu una nouă, ceea ce duce la o poluare excesivă, mai ales că multe dintre aceste mașini nu sunt înregistrate fiscal.
România se menține o piață dominantă pentru mașinile second-hand: în primele patru luni din 2025, numărul acestora a fost de trei ori mai mare decât al mașinilor noi. Această tendință urmează modelul din anul trecut, când înmatriculările de autoturisme rulate au depășit pe cele noi.

Potrivit celor mai recente statistici ale Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), în primele patru luni din 2025, au fost înmatriculate 43.224 de autoturisme noi, în scădere cu 7.05% față de aceeași perioadă din 2024. În același timp, în perioada ianuarie-aprilie 2025, numărul de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima oară în România a ajuns la 130.940 unități, în creștere cu 14.83% față de aceeași perioadă din 2024, când au fost înmatriculate 114.027 de unități. Acest lucru înseamnă că numărul mașinilor second-hand înmatriculate în România este de trei ori mai mare decât cel al mașinilor noi.
Anul trecut, diferența numerică între mașinile second-hand și cele noi înmatriculate a fost foarte mare. În 2024, au fost înmatriculate 151.105 autoturisme noi, în timp ce înmatriculările de autoturisme second hand au ajuns la 344.486 de unități, conform datelor Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGCPI).
Silviu Badea, vicepreședintele ACAROM, a discutat despre numărul mare de mașini second-hand în România și despre cauzele acestei creșteri semnificative, precum și despre posibile soluții. El a subliniat că este necesar un control mai strict al siguranței și poluării vehiculelor second-hand, precum și o fiscalizare echilibrată pentru a rezolva aceste probleme. ACAROM a realizat un studiu în parteneriat cu firma Price Waterhouse Coopers pentru a oferi recomandări autorităților guvernamentale în acest sens.
Comentarii recente