
Peste 37% dintre companii utilizează Inteligența Artificială în mod extensiv în lanțurile lor de aprovizionare.
Potrivit unui studiu realizat de Accenture, companiile care au lanțuri de aprovizionare dezvoltate sunt cu 23% mai profitabile decât competitorii lor. Aceste companii sunt de șase ori mai susceptibile să utilizeze tehnologii precum inteligența artificială și inteligența artificială generativă în lanțurile lor de aprovizionare, ceea ce le aduce o valoare adăugată pentru afaceri.
Studiul, intitulat „Next stop, next-gen”, a analizat 1.148 de companii din 15 țări și 10 industrii și a constatat că „Liderii” – cele mai bine clasate 10% dintre companii – au avut marje de profit cu 23% mai mari decât concurenții lor. Aceștia au investit considerabil în tehnologii avansate pentru a construi capacități noi în lanțurile de aprovizionare, ceea ce le permite să se adapteze mai ușor la schimbări și să adopte noi tehnologii fără probleme.
Cu toate acestea, studiul a arătat că majoritatea companiilor au un scor scăzut de maturitate a lanțului de aprovizionare, de doar 36%. Acest lucru arată că multe companii nu sunt pregătite pentru provocările economice și industriale actuale și ar trebui să acționeze rapid pentru a recupera decalajul în ceea ce privește tehnologiile avansate în lanțul de aprovizionare.

Comentarii recente