
Patriotismul economic se referă la preferințele de consum ale românilor și la așteptările lor de la stat în vremuri de criză.
Potrivit unui sondaj realizat de INSCOP la comanda news.ro, românii arată un patriotism economic, preferând să cumpere produse românești chiar dacă sunt mai scumpe. Mai exact, 72.2% dintre participanți au declarat această preferință, în timp ce 26.3% au spus că aleg produsele cu prețul cel mai bun, indiferent de proveniența acestora. De asemenea, 1.5% nu au răspuns la această întrebare.

Votanții PSD-PNL și ai ADU, persoanele cu vârsta peste 45 de ani, cei inactivi, gulerele albastre, locuitorii din rural și cei fără cont pe rețelele sociale sunt cei care preferă într-o mai mare măsură să cumpere produse românești chiar dacă sunt mai scumpe. În schimb, votanții AUR, tinerii sub 30 de ani, cei inactivi potențial activi sunt cei care optează mai mult pentru produsele cu prețul cel mai bun, indiferent de originea acestora.
În ceea ce privește disponibilitatea produselor agricole românești în marile rețele comerciale, 62.7% dintre români consideră că acestea sunt mai rare din cauza preferinței pentru produsele străine, în timp ce 33.4% cred că producția locală este mică. Votanții ADU, persoanele cu vârsta între 30 și 45 de ani, cei cu educație medie, cei inactivi potențial activi, gulerele albastre sau gri și locuitorii din rural sunt cei care susțin mai mult prima variantă, în timp ce votanții PSD-PNL, persoanele cu vârsta peste 45 de ani, cei inactivi pasivi și cei fără cont pe rețelele sociale sunt mai înclinați spre a crede că producția locală este mică.
În ceea ce privește abordarea în situații de criză, 76.9% dintre români consideră că este mai important să se ajute singuri în primul rând, iar apoi să ceară sprijinul statului. În schimb, 21.5% cred că ar trebui să ceară mai întâi sprijinul statului și apoi să se ajute singuri. Un procentaj mic de 1.6% nu au răspuns la această întrebare.
Comentarii recente