
Până în 2040, cheltuielile pentru turismul de agrement se vor tripla. Cum va fi influențat comportamentul călătorilor viitorului?
Turismul de agrement se așteaptă să-și tripleze valoarea până în 2040, crescând de la 5 trilioane de dolari în prezent la 15 trilioane, conform unui nou raport specializat care analizează tendințele în funcție de generație.

Conform studiului, creșterea spectaculoasă nu este determinată de turismul internațional. Principalul motor al acestei creșteri vine din călătoriile de agrement interne, care sunt prognozate să genereze aproximativ 12 trilioane de dolari până în 2040, în timp ce călătoriile regionale se vor tripla, depășind 2 trilioane de dolari. Călătoriile internaționale vor înregistra cea mai rapidă creștere, dar vor reprezenta cea mai mică parte – ajungând la 1,4 trilioane de dolari.
În același timp, următorul val de turiști provine din ce în ce mai mult din piețe emergente precum China, India, Arabia Saudită și Vietnam, depășind țările tradițional dominante în turism, precum SUA, Marea Britanie și Germania.
Acestea sunt câteva dintre concluziile raportului BCG, care dezvăluie oportunitatea de 15 trilioane de dolari din turismul de agrement, bazat pe un sondaj realizat pe aproape 5.000 de turiști din 11 țări, efectuat de Departamentul pentru Analiza Comportamentului Consumatorului din cadrul BCG, împreună cu o analiză a tiparelor de călătorie din 68 de piețe.
Potrivit raportului, milenialii și Generația Z sunt acum cei mai influenți turiști la nivel global, planificând mai multe călătorii și cheltuind mai mult decât generațiile mai în vârstă. Călătoriile solo și călătoriile „bleisure” (business + leisure) devin tot mai comune, iar turiștii sunt din ce în ce mai interesați de explorarea culturală, retreaturile de sănătate și wellness, precum și de experiențe culinare. De asemenea, turiștii din piețele emergente folosesc tot mai mult inteligența artificială pentru a-și planifica călătoriile, dar subliniază importanța interacțiunilor umane.
Comentarii recente