
O țară care dorește să concureze cu SpaceX în domeniul transportului spațial este o industrie-cheie.
Korea Aerospace Administration (KASA), noua agenţie spaţială a Coreei de Sud, a anunţat joi că îşi propune să îşi extindă prezenţa în industria spaţială şi să concureze cu SpaceX, compania lui Elon Musk, prin dezvăluirea planurilor de a crea o „poartă spaţială”.
Scopul lansării KASA în luna mai a fost acela de a transforma Coreea de Sud într-o putere spaţială, urmând exemplul Statelor Unite, Rusiei şi Chinei.
Seulul, aflat într-o competiţie spaţială cu Coreea de Nord, a declarat că îşi propune să trimită o sondă pe Lună până în 2032 şi, ulterior, să ajungă pe Marte.
KASA a anunţat că intenţionează să construiască un sistem complet de transport spaţial, inclusiv o „pasarelă spaţială”, pentru a concura cu liderul de piaţă SpaceX.
Directorul KASA, Yoon Young-bin, a declarat că obiectivul lor este să obţină o cotă de 10% din piaţa globală până în 2045, transformând industria aerospaţială într-o industrie cheie.
KASA intenţionează să reducă costul transportului spaţial pe orbita joasă a Pământului la mai puţin de 1.000 de dolari pe kilogram, în timp ce planurile lor includ construirea unui observator spaţial pentru a îmbunătăţi previziunile meteorologice şi pentru a facilita explorarea viitoare a planetei Marte.
KASA va acţiona ca un „turn de control aerospaţial”, supervizând politica aerospaţială, dezvoltarea sateliţilor şi misiunile spaţiale, inclusiv explorarea Lunii.
Coreea de Sud a trimis deja o sondă orbitală pe Lună în 2022 cu ajutorul SpaceX Falcon, iar planurile lor includ lansarea a patra a rachetei Nuri în a doua jumătate a anului 2025.

Comentarii recente