
Numărul de persoane disponibile pentru angajare scade în mod semnificativ.
Anul 2023 aduce cu sine provocări semnificative, întrucât peste jumătate dintre angajați anticipează creșteri salariale cuprinse între 5 și 15%, în timp ce 58% dintre angajatori caută cu disperare angajați specializați.

Conform unui studiu realizat de Hays România, cererea de majorări salariale, alături de necesitatea tot mai mare de specialiști, determină o concurență puternică între companii pentru a atrage cei mai buni angajați. Un studiu al bestjobs arată că, în anul precedent, angajatorii din România au publicat un număr record de 420.000 de locuri de muncă, în creștere cu 16,2% față de 2022. Cu toate acestea, numărul de aplicații a scăzut cu peste 19% față de 2021.
„Un aspect deosebit de important este reprezentat de brandul de angajator, care necesită timp și contribuția fiecărui membru al echipei. Promovarea identității și culturii organizaționale reprezintă elemente esențiale pentru a atrage candidați de calitate. Un brand de angajator puternic poate face diferența în ceea ce privește atragerea candidaților talentați. Angajatorii trebuie să adopte o abordare proactivă și să-și adapteze strategiile de recrutare. Integrarea noilor angajați în organizații este crucială, deoarece strategia de recrutare este ineficientă dacă procesul de integrare nu este eficient în ajutarea noilor angajați să se adapteze rapid și să devină productivi”, a declarat Cristina Profeanu, Partener Manager și Specialist HR în cadrul agenției de recrutare cristinaprofeanu.ro.
Piața muncii se confruntă cu o criză în creștere a forței de muncă. În multe cazuri, angajatorii sunt nevoiți să aloce mai mult timp pentru a găsi candidații potriviți, din cauza lipsei acestora în anumite segmente, roluri sau profesii. Profesioniștii din domeniul resurselor umane se confruntă cu provocări semnificative în ceea ce privește recrutarea, iar strategiile vechi nu mai sunt eficiente.
„Un simplu anunț pe platformele de recrutare tradiționale nu mai generează rezultatele dorite, ci este necesar ca angajatorii să alocate bugete mai mari pentru a utiliza canalele adecvate pentru atragerea candidaților. Aceste canale includ diverse platforme tradiționale, social media, servicii de recrutare specializate și networking. În același timp, numărul aplicațiilor de calitate este în scădere, iar una dintre principalele cauze ale acestei situații este durata extinsă a proceselor de recrutare”, adaugă Cristina Profeanu.
În ultimii ani, a devenit din ce în ce mai evident faptul că angajatorii apelează la agenții de recrutare sau specialiști în domeniu pentru a-i ajuta să găsească angajații potriviți. Compania de recrutare a Cristinei Profeanu se concentrează exclusiv pe recrutarea de personal calificat cu studii superioare, cunoscuți sub denumirea de „white collars”.
Comentarii recente