
Navele de marfă israeliene din portul Ashkelon sunt împiedicate să acosteze datorită crizei din Fâșia Gaza.
În timp ce operațiunile continuă în majoritatea terminalelor, numărul de nave în așteptare în porturile israeliene este în creștere, pe fondul pregătirilor armatei de a lansa un atac terestru în Fâșia Gaza controlată de Hamas, conform surselor.

Israelul a promis să distrugă Hamas ca represalii pentru un atac în care luptătorii săi au atacat orașele israeliene acum o săptămână, luând ostatici și împușcând civili în cel mai mare atac asupra civililor din istoria Israelului.
Israelul a fost supus unor atacuri masive cu rachete, inclusiv în sudul țării, ceea ce a dus la închiderea portului Ashkelon, cel mai apropiat terminal de Gaza, conform Reuters.
Portul Ashdod a impus restricții asupra transportului de materiale periculoase, ceea ce a dus la întârzieri în tranzit.
Într-o declarație recentă postată pe site-ul său, portul a declarat că funcționează în mod normal și în timp de război, asigurând aprovizionarea economiei israeliene cu tot ce este necesar 24 de ore pe zi, pentru a preveni lipsurile în rândul populației.
Cel puțin trei nave de mărfuri și nave de transport în vrac uscat care transportau mărfuri către Ashdod au fost oprite în apele din apropiere, iar alte trei nave, inclusiv un petrolier și un container, se îndreptau spre port, potrivit datelor de urmărire a navelor și de analiză maritimă MarineTraffic.
Aproximativ 13 nave, inclusiv nave de mărfuri, containere și nave de transport în vrac uscat, erau ancorate în prezent în interiorul portului Ashdod, conform datelor MarineTraffic.
Cel puțin trei nave încărcate cu mărfuri în vrac așteptau în largul orașului Haifa, în nordul Israelului, potrivit altor date.
Principala companie de transport maritim de containere, MSC, a declarat săptămâna trecută că timpii de așteptare la Ashdod au crescut din cauza controalelor de securitate sporite și a lipsei de forță de muncă și că situația se poate schimba rapid în porturile israeliene.
Ministerul israelian al Economiei a declarat separat joi că există o lipsă de forță de muncă, ceea ce îngreunează transportul și refacerea stocurilor din cauza consumului mai mare, dar nu există o lipsă de provizii și a îndemnat oamenii să nu acumuleze alimente.
Timpii de așteptare pentru navele care acostează în Israel au fost întotdeauna mai lungi decât în alte porturi. În ultimii ani, guvernul a privatizat porturile și a deschis porturi noi în încercarea de a spori concurența și eficiența.
Ratele asigurărilor maritime de război au crescut de peste zece ori de la atacurile de săptămâna trecută, iar unii asigurători au revizuit prevederile de acoperire pentru Ashdod, în timp ce Haifa nu a fost afectată, au declarat surse din industrie.
Comentarii recente