
Meloni a anunțat că va lupta împotriva fostului gigant auto Fiat. Guvernul solicită o creștere a investițiilor interne.
În ultima perioadă, guvernul italian a intrat în mai multe conflicte cu Stellantis, compania care a preluat Fiat, un important producător auto italian, acum unul dintre cei mai mari producători auto din lume. Guvernul acuză Stellantis că nu investește suficient în Italia.
Stellantis deține o duzină de mărci auto, printre care Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, Citroën și Jeep, și a fost subiectul atenției lui Meloni încă din perioada când era parlamentar în opoziție. Meloni a criticat fuziunea dintre Fiat-Chrysler și PSA care a dus la formarea Stellantis în 2021, considerând-o o preluare periculoasă de către francezi a unei părți importante a industriei auto italiene.
Ca premier, Meloni a intensificat lupta împotriva Stellantis, impunând companiei să schimbe numele unui model Alfa Romeo produs în Polonia și să elimine steagurile italiene de pe mașinile produse în Maroc. Deși majoritatea mașinilor sale sunt fabricate în afara Italiei, Stellantis rămâne singurul mare producător auto prezent în țară, deținând toate mărcile auto legendare italiene, cu excepția Ferrari și Lamborghini.
Meloni a criticat Stellantis pentru că este înregistrată în Olanda și pentru că Italia este neglijată în deciziile strategice ale companiei. Guvernul a promis să producă un milion de vehicule pe an în Italia, dar acuza Stellantis că nu își respectă această promisiune, producția scăzând semnificativ în primul semestru al acestui an.
Tensiunile cu Stellantis au determinat guvernul să caute cooperare cu producătorii auto chinezi, semnând acorduri pentru mașini electrice și discutând posibilitatea de a construi fabrici auto în Italia. Există și planuri pentru transferul unor mărci auto italiene istorice către producătorii auto chinezi, precum Autobianchi și Innocenti, deținute în prezent de Stellantis.

Comentarii recente