
Loteria Română a investit 50.000 de euro într-un proces de rebranding, care a inclus crearea unui nou logo pentru doar 2 euro. Compania a primit cu entuziasm acest rezultat remarcabil.
Cu ocazia aniversării a 117 ani de activitate a Loteriei Române, entitatea de jocuri de noroc a anunțat o „rebranding spectaculos”. Procesul, conform datelor, a avut un cost total de 50.000 de euro.

Suma alocată pentru acest proces a fost puternic criticată, având în vedere faptul că noul logo este extrem de similar cu cel utilizat de alte trei companii. Un alt aspect care a stârnit critici masive este că un logo similar poate fi achiziționat de pe un site online cu doar 2-3 euro.
Noua siglă a loteriei este foarte asemănătoare cu cea utilizată de „The Zones of Regulation”, un joc pentru copii care se ocupă de gestionarea emoțiilor, „Pllenty”, o companie de servicii de plăți și web design, și „Drivenergy”, un distribuitor de stații de încărcare a mașinilor electrice.
Loteria Română a justificat suma de 50.000 de euro alocată acestui proiect, explicând că realizarea noului logo de către firma de design web desemnată să facă actualizarea manualului de brand a reprezentat doar o mică parte din contractul în valoare totală de 250.000 de lei, plus TVA.
„Prestatorul este responsabil de originalitatea și caracterul distinctiv al propunerilor grafice și textuale prezentate”, precizează Loteria Română.
De asemenea, Loteria Română a subliniat faptul că actualizarea vechiului manual de identitate, elaborat în 2005, a fost inclusă în lista de obiective strategice în programul de activitate al C.N. Loteria Română S.A. pentru 2023. Această actualizare a fost realizată în concordanță cu noile tendințe din piața jocurilor de noroc, inclusiv repoziționarea Loteriei Române în raport cu concurența și nevoile clienților.
În urma izbucnirii acestui scandal, ministrul Economiei, Antreprenooriatului și Turismului, Ștefan Oprea, a declarat că va trimite Corpul de Control pentru a verifica achiziția noului logo al Loteriei Române.
Comentarii recente